SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

ISPOVIJEST BIVŠE ZAPOSLENICE

Za predsjednika HAKOM-a ponovno se kandidira čovjek protiv koga se vode brojni sudski postupci, a postoji i pravomoćna presuda

 

Kako je moguće da je čovjek, čiji je mandat opterećen brojnim kontroverzama, i dalje na čelu Vijeća Agencije koja upravlja, milijarde kuna teškim tržištem te se uz sve to i ponovno kandidira na tu odgovornu funkciju?

 

Sanja Rapaić

(100posto, 21. veljače 2018.) Bura oko izbora Povjerenstva za sukob interesa još se niti stišala, a na pomolu je, kako se čini, novi skandal. Ovaj put riječ je o izboru čelnika Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) koja regulira, milijarde kuna teško, tržište elektroničkih telekomunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. Neki od sadašnjih i bivših zaposlenika te Agencije upozoravaju – mandat prošlog Vijeća bio je opterećen kontroverzama, no i unatoč tome sadašnji predsjednik tog Vijeća, Dražen Lučić, protiv kojeg je podneseno na desetke prijava, vode se sudski postupci, a pale su već i neke pravomoćne presude, ponovno se kandidirao na tu funkciju.

Protiv Lučića, kojeg zaposlenici optužuju za autokratsko upravljanje, optužnicu je podigao i DORH, neke predmete je, tvrde zaposlenici, preuzeo USKOK, a pravomoćno je utvrđena i njegova prekršajna odgovornost po osnovi zabranjenog nadzora HAKOM-a nad utemeljenjem i djelovanjem sindikata, čijim je članovima prijetio otkazom te im je, jedinima u Agenciji, smanjio plaće za 30-ak posto.

 

Tko mu to čuva leđa i drži lojtre?


Unatoč svemu tome, Lučić se ponovno kandidirao za predsjednika Vijeća HAKOM-a. Uzme li se u obzir činjenica da predsjednika, zamjenika predsjednika i članove Vijeća HAKOM-a imenuje i razrješava Hrvatski sabor, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, djelatnici s pravom postavljaju pitanje – tko to drži lojtre i čuva leđa čovjeku čiji je mandat opterećen tužbama, sudskim postupcima i pravomoćnom presudom za gušenje sindikata? O svemu tome porazgovarali smo s jednom, od sada već bivših djelatnica HAKOM-a, koja ja na svojoj koži osjetila brutalnu diskriminaciju te je na posljetku dobila i otkaz.

 

Autokratsko ponašanje, zlouporaba ovlasti, remonopolizacija tržišta…..


"Niti u ovom slučaju Vlada nije ispoštovala rok, pa će HAKOM, jedno vrijeme, raditi bez Vijeća. No, ono što je najskandaloznije je to što se za predsjednika HAKOM-a ponovno kandidirao kontroverzni, sadašnji predsjednik Vijeća te agencije, Dražen Lučić, koji tu dužnost obnaša od 2013., a protiv kojeg je, do sada, podneseno na desetke tužbi, prijava i protiv koga su u tijeku sudski postupci. Tijekom mandata prošlog Vijeća bilo je previše kontroverza - počevši od samog izbora, kada je saborska većina otvoreno prosvjedovala protiv predsjednika Lučića, zbog podnesene kaznene prijave protiv njega, preko njegovog autokratskog upravljanja i izbacivanja s tržišta gotovo svih alternativnih davatelja telekomunikacijskih i poštanskih usluga, zbog čega primjerice CityEX traži odštetu od preko 53 milijuna eura, pa do brojnih sudskih procesa s radnicima, sindikatom (brojka se penje preko 50 predmeta), te ostalim državnim službama i agencijama. Epilog čitave te skandalozne priče je nedavno podignuta optužnica DORH-a protiv Lučića zbog zlouporabe ovlasti. Lučić je proglašen krivim i zbog zabranjenog nadzora nad utemeljenjem i djelovanjem sindikata. Radi se o prvoj takvoj presudi u hrvatskoj pravnoj praksi uopće. No, usprkos svemu tome, Dražen Lučić se ponovo javio na javni natječaj za predsjednika Vijeća HAKOM-a“, kažu nam bivša zaposlenica te Agencije, koja je željela ostati anonimna.

 

Pravomoćna presuda: Lučić je zabranio djelovanje sindikata, prijetio je članovima otkazom i smanjio im plaće


"Skupina radnika, članova sindikata, podnijela je DORH-u kaznenu prijavu, zbog toga što je Lučić samo nekolicini ljudi smanjio placu za 30-ak posto, dok je ukupna masa plaća ostala ista. Sasvim je jasno da je tako direktno kaznio članove sindikata. Uskok nas je izvijestio da je taj predmet preuzeo od DORH-a i da na tome radi. Paralelno s tim slučajem, predsjednik Vijeća, Dražen Lučić, otpustio je i inženjerku, također članicu sindikata, a nakon što se ona zaposlila u drugoj tvrtki, novom je poslodavcu poslao dopis u kom je naveo niz objeda i neistina na njen račun. Među ostalim, istaknuo je da je lažno pribavila potvrdu o nekažnjavanju, što nije točno, te ga je bivša zaposlenica stoga prijavila DORH-u, a oni su, nakon analize, pokrenuli postupak protiv Lučića“, kaže naša sugovornica.

"Članovi koji su javno pristupili Sindikatu doživjeli su opomene pred otkaze od poslodavca, oduzeti su im mobiteli, smanjene su vrijednosti boda, koje su drugim radnicima nadoknađene kroz potpisivanje novih ugovora, ali ovim radnicima to nije ponuđeno, te im je plaća manja za 30 do 40 posto. Prilikom promjene imena agencije nisu im ponuđeni novi ugovori pa su dovedeni u nepovoljniji položaj u odnosu na ostale radnike“, stoji u obrazloženju iz argumentacije sudu.

Od odvjetnika koji zastupa našu sugovornicu doznajemo da je, prema prvostupanjskoj i drugostupanjskoj presudi, u prekršajnom postupku pravomoćno utvrđena prekršajna odgovornost po osnovi zabranjenog nadzora HAKOM-a nad utemeljenjem i djelovanjem sindikata pri HAKOM-u. Prekršitelji su predsjednik Vijeća Lučić, ravnatelj Agencije Weber i sam HAKOM.

"Pravomoćnom presudom Prekršajnog suda u Zagrebu, Broj: PpG-697/14 od 15.06.2015. g. kojom se tuženik, njegov predsjednik Vijeća Lučić i ravnatelj Mario Weber proglašavaju krivima jer su pokušali ostvariti i ostvarili zabranjeni nadzor nad utemeljenjem i djelovanjem sindikata koji je djelovao kod tuženika. Radi se o prvoj takvoj presudi u hrvatskoj pravnoj praksi uopće, a to je doista sramotno. Obrazloženje prekršajne presude sadrži i navod koji potvrđuje direktnu diskriminaciju tužiteljice na kojoj se temelji cjelokupna presuda“, pojašnjava zagrebački odvjetnik.

 

Zašto šute i Sabor i Vlada?


Osnivač HAKOM-a je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruju Hrvatski sabor i Vlada Republike Hrvatske. Zakon propisuje da HAKOM-om upravlja Vijeće HAKOM-a, koje čini pet članova, uključujući predsjednika i zamjenika predsjednika Vijeća, a za svoj rad Agencija odgovara Hrvatskome saboru.

"HAKOM je iznimno utjecajna agencija koja regulira ogromno, preko 14 milijardi kuna vrijedno tržište elektroničkih telekomunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. Misija te Agencije je liberalizirati ta tržišta, osigurati osnovne usluge na području cijele Hrvatske te zaštititi korisnike. No, iako je dužnost HAKOM-a da promiče ravnopravno i održivo tržišno natjecanje, uz pravedne uvjete za sve sudionike, gotovo svi alternativni davatelji telekomunikacijskih i poštanskih usluga izbačeni su s tržišta, a cijenu toga plaćaju potrošači u Hrvatskoj. Svatko iz vlastitog iskustva može sam ocijeniti je li se u proteklih pet godina dogodila liberalizacija navedenih tržišta, primjerice postoji li Optima i H1 te u čijem su vlasništvu, postoji li na tržištu CityEX, imaju li ruralna naselja osnovnu telekomunikacijsku infrastrukturu, koliko često im dolazi poštar, da dalje i ne nabrajamo. Sasvim je jasno da je Vijeće HAKOM-a, suprotno svojoj misiji, u posljednjih pet godina remonopoliziralo tržište, infrastruktura se ne gradi, čak ni uz pomoć fondova EU, a potrošače, po običaju, nitko ništa ne pita jer oni su na tržištu samo da bi plaćali“, otkriva bivša zaposlenica Agencije.

Upozorava da se dosadašnji negativni trend može promijeniti samo ako se pažljivo odaberu novi članovi Vijeća HAKOM-a vodeći računa o tome da oni nužno moraju biti neovisni i nepristrani.

"Činjenica je da razni lobiji već naveliko guraju svoje provjerene kadrove, pa čak i svoje zaposlenike, na ta ključna mjesta u HAKOM-u, a cilj je jasan - održati upravo ovakvo, monopolističko stanje na tržištu, kakvo njima odgovara. Stoga, ako je razlog prekoračenja roka za izbor vijećnika HAKOM-a pomna provjera kandidata, svakako bi dobro došla i pomoć Dalije Orešković, koja je već dokazala svoju neovisnost i nepristranost u rješavanju najosjetljivijih predmeta", kaže nam insiderica koja je i sama imala gorko iskustvo s HAKOM-om, a sve je završilo otkazom i sudskim procesom koji još uvijek traje.

Komentar na sve navedeno zatražili smo i od dr. sc. Dražena Lučića, no, do zaključivanja ovog članka, nikakav odgovor od njega nismo primili. Ostaje pak pitanje – ako predsjednika Vijeća HAKOM-a imenuje i razrješava Hrvatski sabor, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, kako je moguće da je čovjek, čiji je mandat opterećen brojnim kontroverzama, i dalje na čelu Vijeća Agencije koja upravlja, milijarde kuna teškim tržištem te se uz sve to i ponovno kandidira na tu odgovornu funkciju?

 

PROČITAJTE JOŠ...

 

GODIŠNJI IZVJEŠTAJ

KUŠČEVIĆ TVRDI DA SU GRAĐANI SVE ZADOVOLJNIJI RADOM DRŽAVNIH SLUŽBENIKA 'Broj pritužbi dramatično je pao, pohvale su u drastičnoj ekspanziji'


(JUTARNJI LIST, 14. veljače 2018.) Građani su sve zadovoljniji radom državnih službenika što je vidljivo po podatku da je u razdoblju od 2015. do 2017. broj pritužaba građana na rad državnih službenika manji za 31,52 posto, izvijestilo je u srijedu Ministarstvo uprave.

Ministarstvo uprave u priopćenju podsjeća da se, na temelju prikupljenih pojedinačnih izvješća, jednom godišnje priprema izvješće o podnesenim pritužbama na neetično ponašanje državnih službenika koja se redovito objavljuju na stranicama Ministarstva od 2010.

Dodaje se da od 2011., kada je Vlada Republike Hrvatske donijela trenutačno važeći Etički kodeks državnih službenika, izvješća o pritužbama uključuju i podatke o pritužbama podnesenim i riješenim i u pravosudnim tijelima.

 

Od 2015. do 2017. broj pritužaba manji za 31,52 posto

 

Ministarstvo navodi da je iz podnesenih izvješća vidljiv pad broja podnesenih pritužaba u razdoblju od 2015. do 2017. za 31,52 što je, istaknuto je, pozitivan pomak u odnosu na etično ponašanje i postupanje državnih službenika jer je 2015. bilo 425 pritužbi, 2016. bilo ih je 333, a u 2017. bila je 291 pritužba.

Ministar Kuščević istaknuo je da svi dužnosnici i službenici moraju biti na raspolaganju svojim sugrađanima i dodao kako tu svijest podiže i Ministarstvo uprave koje je pokrenulo kampanju "Tu smo zbog Vas“ kojom će potaknuti djelatnike državne uprave i službenike da budu otvoreni prema građanima te da im pomažu u ispunjavanju njihovih potreba.

Otkako je 2016. Ministarstvo uprave omogućilo pisanje i pohvala na rad državnih službenika, u odnosu na prošlu godinu, za 21 posto se povećao i broj pohvala.

"Trajna nastojanja Ministarstva uprave usmjerena na to da državni službenici, ali i svih ostali zaposlenici javnoga sektora, budu svjesni da trebaju postupati u skladu s pravilima integriteta, prepoznali su građani Republike Hrvatske, što je vidljivo iz godišnjih izvještaja o pritužbama, odnosno u padu pritužaba podnesenih zbog mogućeg neetičnog ponašanja državnih službenika", stoji u priopćenju.

Ministarstvo uprave poziva sve hrvatske građane da svoje pohvale i pritužbe upute na adrese Ministarstva, a više informacija o načinima podnošenja pohvala i pritužbi na etično/neetično ponašanje državnih službenika mogu pročitati na sljedećoj poveznici: http://bit.ly/2Hg3k58.

DIGITALIZACIJA ZEMLJE

U tijelima državne uprave računi će se moći plaćati karticama i na rate: doznajte kada i kako


Stajanje na šalterima s novcem ili plaćenim uplatnicama u rukama odlazi u povijest. U svim tijelima državne uprave računi će se uskoro moći plaćati karticama, odnosno na rate. Dio je to digitalizacije tijela javne uprave i projekta e-pristojbi

 

(VIJESTI.hr) Uvode se POS blagajne pa će se karticom i na rate, moći plaćati u tijelima državne uprave. Primjerice, na policijskim šalterima.

Iako zvuči kao daleka budućnost, ministar Kuščević ustrajan je u svojoj nakani. Ideja je da se karticom plaća i u: "poreznoj upravi, plaćanju poreza na nekretnine, plaćanju ostalih poreza, plaćanju komunalnih doprinosa, svih javnih usluga. A to ovisi o angažamnu svih tijela i njihovj dobroj volji", izdiktirao je ministar.

Dobru volju imaju i prijedlog podržavaju i zaposleni u državnim službama.

"Načelno da, jer financijski može pomoći ljudima oko naknade koje su sada dosta visoke. U nekim tijelima MUP to već radi, naplaćuju karticama kazne za brzu vožnju, carinski poslovi su krenuli s tim", kaže Boris Pleša, SDLSN.

Statistika kaže da Hrvati vole koristiti platne kartice. U našim novčanicima ih je ukupno 8,8 milijuna, što znači da u prosjeku svaki stanovnik karticom plati na godinu više od 29 tisuća kuna.

Cilj je ministasrtva da s njima plaćamo i što više javnih usluga. Čime bi se smanjila i šetanje od šaltera do šaltera.

"Konačni cilj je da vi jednom transakcijom platite sve, a sustav sam raskrižnjava tamo gdje treba. Mi ćemo u bliskoj budućnosti omogućiti da više sa sobom ne trebate donositi opće uplatnice i potvrde, već da na jednom mjestu sve platite kreditnom karticom", objasnio je Kuščević.

Projekt će trajat dvije godine, ali u resornom ministarstvu vjeruju da ćemo karticama u tijelima državne uprave moći plaćati i znatno prije.

NACIONAL o prekovremenim satima vozača službenih automobila u državnoj upravi

... za čitanje klikni na sliku

NOVI LIST o pogrešnom obračunu naknade za prijevoz u dijelu državnih tijela

... za uvećanje klikni na sliku

“NEOBJAVLJENI” KOLEKTIVNI UGOVOR

Službenici traže naknadu za prijevoz po novim pravilima

(GLAS SLAVONIJE, 8. veljače 2018.) “Iako su izmjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, kojima je u ovaj ugovor ugrađena povoljnija odredba o naknadi za prijevoz na posao i s posla, potpisane 1. veljače, dio državnih i pravosudnih tijela troškove naknade za prijevoz ne želi isplatiti po novom - povoljnijem obračunu, pozivajući se na činjenicu kako izmjene Kolektivnog ugovora još uvijek nisu objavljene u Narodnim novinama”, upozorava Siniša Kuhar, glavni tajnik Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika u svojem priopćenju.

Ističe kako je sindikat ministru pravosuđa dostavio elektroničku poruku Općinskog suda u Čakovcu, u kojoj se kao razlog isplate putnih troškova za siječanj 2018. “po starom obračunu” navodi upravo ta činjenica.

“Sindikat skreće pozornost da se, sukladno članku 192. stavka 2. Zakona o radu, pravna pravila sadržana u kolektivnom ugovoru primijenjuju neposredno i obvezno na sve osobe na koje se, u skladu s odredbama ovoga zakona, primijenjuje kolektivni ugovor, kao i da, sukladno članku 202. ZOR-a, propust poslodavca da objavi kolektivni ugovor koji ga obvezuje ne utječe na izvršenje njegovih obveza iz toga kolektivnog ugovora”, ističu u SDLSN-u.

Također, Sindikat upozorava da kolektivni ugovori ne stupaju na snagu nakon prvog ili osmog dana od objave u Narodnim novinama, već kada to stranke kolektivnog ugovora utvrde, stoga objava u Narodnim novinama nije relevantna za početak primjene kolektivnog ugovora. I.Bošnjak

... za uvećanje klikni na sliku

„NEOBJAVLJENI“ KOLEKTIVNI UGOVOR

Sindikat traži isplatu naknade za prijevoz po kolektivnom ugovoru, državna tijela čekaju njegovu objavu u Narodnim novinama


(SDLSN, 7. veljače 2018.) Iako su Izmjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, kojima je u ovaj ugovor ugrađena povoljnija odredba o naknadi za prijevoz na posao i s posla, potpisane 1. veljače, dio državnih i pravosudnih tijela troškove naknade za prijevoz ne želi isplatiti po novom – povoljnijem obračunu, pozivajući se na činjenicu kako Izmjene Kolektivnog ugovora još uvijek nisu objavljene u Narodnim novinama.

Sindikat je stoga jučer ministru pravosuđa dostavio elektroničku poruku Općinskog suda u Čakovcu u kojoj se kao razlog isplate putnih troškova za siječanj 2018. godine „po starom obračunu“ navodi činjenica da Izmjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike od 1. veljače 2018. godine „još uvijek nisu objavljene u Narodnim novinama“.

S time u svezi Sindikat skreće pozornost da se, sukladno članku 192. stavku 2. Zakona o radu, pravna pravila sadržana u kolektivnom ugovoru primjenjuju neposredno i obvezno na sve osobe na koje se, u skladu s odredbama ovoga Zakona, primjenjuje kolektivni ugovor, kao i da, sukladno članku 202. ZOR-a, propust poslodavca da objavi kolektivni ugovor koji ga obvezuje ne utječe na izvršenje njegovih obveza iz toga kolektivnog ugovora.

Također, Sindikat upozorava da kolektivni ugovori ne stupaju na snagu nakon prvog ili osmog dana od objave u Narodnim novinama, već kada to stranke kolektivnog ugovora utvrde te stoga činjenica jesu li Izmjene KU objavljene u Narodnim novinama nije relevantna za početak njegove primjene.

Na kraju, SDLSN dodaje i da je Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava na svojim mrežnim stranicama objavilo ne samo tekst Izmjena KU, već i „Obavijest o primjeni Izmjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike“.

„Stoga smatramo da nema razloga za obračun putnih troškova „po starom obračunu“ te Vas molimo da poduzmete mjere kako se to ne bi dogodilo“, zaključuje Sindikat u svom obraćanju. S. Kuhar

RODNA NEUTRALNOST U ZAKONODAVSTVU

Hoćemo li dobiti Zakon o plaćama državnih službenica i namještenica?

(SDLSN, 5. veljače 2018.) „U zakonodavstvu Republike Hrvatske široko se primjenjuje odredba o rodnoj neutralnosti izraza i pojmovnih sklopova, tj. napomena da svi izrazi koji se koriste u tekstu, a imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod“, navodi se u očitovanju Pučke pravobraniteljice od 18. prosinca 2015. godine pod naslovom „Uvođenje rodno osjetljivog jezika u službenu uporabu“.

U praksi, u propisima se navodi kako se riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje odnose jednako na muški i ženski rod, ali se u pravilu pišu u muškom rodu, iako bi jednako „pravilno“ bilo i kad bi se takve riječi i pojmovi pisali u ženskom rodu.

U Preporuci Rec(2007)17 „Standardi i mehanizmi ravnopravnosti spolova“ (Vijeće Europe), koja se po pitanju rodno osjetljivog jezika nadovezuje na Preporuku Rec(90) 4 o uklanjanju seksizama iz jezika (Vijeće Europe, 1990.), stoji sljedeće: kad se muški oblik koristi kao univerzalan/rodno neutralan oblik, valja ga zamijeniti riječju koja nema nikakvu spolnu konotaciju ili upotrijebiti i muški i ženski oblik; za označavanje grupe koja se sastoji od žena i muškaraca valja upotrijebiti neutralnu formulaciju gdje god se može ili ženski i muški oblik navesti jedan uz drugi (čl. 68.).

No, problem istovremenog navođenja pojmova koji se odnose na ženski i muški spol u Hrvatskoj je riješen korištenjem riječi i pojmova u muškom obliku, uz napomenu kako se muški oblik jednako odnosi na muški i ženski rod.

Budući da je u državnoj službi, prema podacima Ministarstva uprave od 30. rujna 2017. godine, zaposleno 27678 žena i 28026 muškaraca, odnosno da žene čine 49,7 posto ukupnog broja zaposlenih, uz napomenu da muškarci imaju „prevlast“ u broju zaposlenih zahvaljujući još uvijek pretežito muškoj strukturi zaposlenika najmnogoljudnijeg ministarstva – Ministarstva unutarnjih poslova, u kojem je zaposleno 3618 policijskih službenica ili 17,81 posto od ukupnog broja policijskih službenika, ali i 3900 državnih službenica ili namještenica ili 79,87 posto od ukupnog broja državnih službenika i namještenika u MUP-u, postavlja se pitanje opravdanosti dosadašnje prakse korištenja riječi i pojmova u propisima koji se odnose na žene i muškarce isključivo u muškom rodu.

Bi li donošenje nekog propisa u kojem bi se riječi i pojmovi pisali u ženskom rodu, uz napomenu da se jednako odnose i na žene i muškarce, napravilo zbrku u pravnom prometu ili bi ova „inverzija“ bila sasvim opravdana u državi u kojoj 51,7 posto populacije čine žene.

Ako će se nekim propisom, poput budućeg Zakona o plaćama državnih službenika i namještenika, u velikoj većini državnih tijela, uređivati plaće upravo osoba ženskog roda, ne bi li „prevođenje“ riječi i pojmova koji se u njemu upotrebljavaju u ženski rod bilo opravdano samo po sebi. S. Kuhar

Potpisane Izmjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike

(SDLSN, 1. veljače 2018.) Danas su u Ministarstvu rada i mirovinskoga sustava potpisane Izmjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, kojima su u ovaj akt ugrađene povoljnosti koje su ranije ugovorene Temeljenim kolektivnim ugovorom za službenike i namještenike u javnim službama.

Potpisivanju je prethodilo donošenje zaključka o prihvaćanju Nacrta izmjena Kolektivnog ugovora, koji je Vlada usvojila na današnjoj sjednici, a u kojem se navodi i sljedeće:

"Temeljnim kolektivnim ugovorom za javne i službenike i namještenike (Narodne novine, broj 128/2017, u nastavku: TKU), koji je Vlada Republike Hrvatske 7. prosinca 2017. godine sklopila sa reprezentativnim sindikatima javnih službi, određena prava zaposlenika ugovorena su povoljnije te bi ih slijedom Kolektivnoga ugovora trebalo primjenjivati kao povoljnija i na državne službenike i namještenike. Radi izjednačavanja položaja svih zaposlenih u državnoj i javnim službama za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno, riznici prema posebnom propisu, te postizanja pravne sigurnosti i omogućavanja boljih uvjeta za rad Povjerenstva za tumačenje Kolektivnoga ugovora, potrebno je na jednak način uskladiti odredbe Kolektivnoga ugovora s odredbama TKU, a koje su isto ugovoreno pravo regulirale povoljnije za zaposlenike, a radi se o slijedećim pravima:
- dodatak za znanstveni stupanj ostvaruju svi službenici neovisno da li je isti u funkciji radnog mjesta ili nije,
- naknada za bolovanje do 42 dana od 85% izračunavat će se, ne kao do sada od osnovne plaće, već od isplaćene plaće u prethodna tri mjeseca,
- naknada za troškove prijevoza, koja se s dosadašnjeg iznosa od 0,75 kuna po 1 kilometru utvrđuje u iznosu od 1,00 kuna,
- pravo na sistematski pregled će zaposleni stariji od 50 godina ostvarivati svake 2 godine.
Ujedno su ovim izmjenama ispravljene pogreške u tekstu sklopljenoga ugovora nastale u prijepisu.".

 

Pročitajte još...

 

Ministar Kuščević najavio promjene u upravi: Manja plaća za nerad

Ministar je kazao kako je digitalizacija javne uprave reformska mjera te da će javna uprava time biti učinkovitija, transparentna i puno jeftinija.


(POSLOVNI DNEVNIK, 1. veljače 2018.) Ministar uprave Lovro Kuščević, gostujući u RTL Direktu, najavio je neke promjene koje bi se uskoro trebale dogoditi u javnoj upravi.

Ministar je kazao kako je digitalizacija javne uprave reformska mjera te da će javna uprava time biti učinkovitija, transparentna i puno jeftinija. Neki dan je tjednik Lider objavio ocjene koje su činovnici sami sebi dali najbolje ocjene. Ministar Kuščević je u RTL Direktu kazao kako njegovo ministarstvo ne spada među čiste odlikaše, a o ocjenjivanju je kazao da želi vjerovati kako su svi ti službenici tako dobri.

"Moramo zapamtiti da bez dobrog službenika nema dobre usluge. Najpotrebnije je promjeniti svijest naših službenika, a to je da su oni tu radi građana, poduzetnika i obrtnika i da moraju 24 sata biti na raspolaganju", kazao je Kuščević. Na pitanje hoće li novi sustav ocjenjivanja konačno početi utjecati na plaće tako da oni koji doista rade i vrijede dobiju više, a oni drugi manje, Kuščević je kazao kako postoji niz beneficija. "Sustav je potrebno urediti. Ministarstvo rada je pokrenulo izmjenu zakona o plaćama u državnim službama, a ministarstvo uprave će donijeti dvije važne uredbe: o nazivima radnih mjesta i načinu ocjenjivanja", kazao je Kuščević.

Način ocjenjivanja će se rangirati, tvrdi Kuščević. "Danas primate plaću prema vašem koeficijentu i godinama radnog staža. To neće biti tako. Imat ćemo platne razrede i platne stupove i vi ćete iz godine u godinu napredovati ili nazadovati u platnom stupu i o tome će vam ovisit plaća", kazao je ministar.

Tvrdi da sustav ocjenjivanja treba dovesti u red da bude kvalitetniji i objektivni. "Mislimo uvesti da dio ocjenjuju i službenici, dio neposredno nadređeni, dio korisnici usluga, dio mjerljivi rezultati procesa koji rade. Kad bude više aspekata ocjenjvanja onda će ocjena biti realnija", kazao je ministar. "Cilj je smisliti sustav koji će valorizirati rad, a sankcionirati nerad", kazao je i dodao kako bi sustav do ljeta trebao oživjeti.

Ono na što su građani koji financiraju državni aparat posebno osjetljivi jest da je taj aparat iz godine u godinu sve veći po pitanju državnih službenika. Ministar je kazao da u odnosu na prošlu godinu je porast 560 državnih službenika što nije strašno. "Građani vide oglase za zapošljavanje, a ne vide kad ljudi odu u mirovinu. Mi zapošljavamo 2 za 1", kazao je ministar i dodao kako imamo puno bolovanja. "Danas je oko 4 tisuće službenika na porodiljnom dopustu", kazao je ministar i poručio kako državni aparat ne smije bujati.

Što se tiče 560 službenika, Kuščević tvrdi da se oni zapošljavaju po EU projektima gdje im se plaća financira iz europskih fondova. Na pitanje može li u sadašnjem sustavu naći ljude koji mogu raditi na europskim projektima, ministar je kazao kako se radi o novim znanjima i vještinama koje ti ljudi moraju imati. Ministar je kazao kako je digitalizacija javne uprave reformska mjera te da će javna uprava time biti učinkovitija, transparentna i puno jeftinija. "Na taj način će cijena koštanja tog rada biti jeftinija", kazao je Kuščević.

Ministar je komentirao i projekt e- novorođenče. "Dakle, nije pilot projekt, nego projekt u sustavu e-građanin. On je u punoj funkciji. Od danas građani mogu prijaviti svoje dijete bez da izađu iz kuće", kazao je ministar. Najavio je E-projekt i e-pečat. "Ja živim za dan kada više nećemo štambiljat kao Franjo Josip", poručio je i dodao. "Za tri godine imat ćemo Centar dijeljenih usluga. Samo ovu godinu ćemo ugovoriti 500 milijuna kuna projekata. Napominjem, u 80 postotnom dijelu financirani iz europskih fondova", rekao je na kraju ministar.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu