SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

PRAVNI NERED
Državna služba započela s izdavanjem rješenja o pljački svojih službenika

Ovu pljačku može zaustaviti jedino Ustavni sud, a on je svakoga dana sve više zatrpan novim biserima hrvatskog zakonodavstva te se postavlja pitanje treba li ga dokapacitirati, kako bi na “zakonske” izazove mogao reagirati promptno, a ne kad već koštaju milijune i milijarde, koji svaku njegovu odluku pretvaraju ne samo u sudsku, već i ekonomsku

uskrata_rjesenje2015

…za uvećanje klikni na sliku

(SDLSN, 27. siječnja 2015.) Donošenje Uredbe o izmjeni Zakona o uskrati prava na uvećanje plaće po osnovi ostvarenih godina radnog staža na fantomskoj telefonskoj sjednici Vlade 31. prosinca prošle godine ovih je dana rezultiralo lavinom rješenja i aneksa ugovora o radu u državnoj službi, kojima se novoj pljački prava iz kolektivnih ugovora treba dati pravna forma.

sdlsn_www220Radi se o, kad je u pitanju državna služba s oko 63.000 zaposlenih, “nekih” 20 tisuća rješenja i aneksa ugovora o radu, koja treba napisati, uručiti i procesuirati žalbe i zahtjeve za zaštitu prava koje će prouzročiti, baš kao što se to moralo učiniti i za razdoblje od 1. travnja do 31. prosinca 2014. godine.
Pri tome, neovisno o tome što je državna služba jedna, poslodavac jednima izdaje rješenja i anekse ugovora o radu, drugima ne, jednima upisuje od kad do kad uskrata vrijedi, drugima ne, nadajući se tako, valjda, kako nakon 1. travnja, kad Vlada donese novi zakon o oduzimanju ugovorenih prava, neće morati pisati nova rješenja.
U međuvremenu je Ustavni sud još 18. srpnja 2014. godine pokrenuo postupak ocjene ustavnosti Zakona o uskrati, ali ga još nije dovršio, premda će, sudeći po odluci kojom je dao za pravo Društvu prijatelja dubrovačke starine, prema kojoj zakonodavac nije ovlašten jednostrano mijenjati pravne (ugovorne) odnose te da takve izmjene ne smiju za sobom povlačiti posljedice koje se ne slažu s temeljnim ustavnim vrednotama na kojima se gradi ustavni poredak Republike Hrvatske, ova zakonska otimačina teško opstati.
No, glavno je da “tvornica” nezakonitih, nepotrebnih i za hrvatsku državu štetnih pravnih akata radi s nesmanjenim kapacitetima, kao i svaki puta kad se promijeni vlast ili joj na pamet padnu neka “revolucionarna” rješenja poput stvaranja novih, spajanja, ukidanja ili preustroja postojećih državnih tijela u kojima zatim državnim službenicima rješenjem treba utvrditi status zaposlenika novog, spojenog, preustrojenog ili ukinutog tijela.
Ova “proizvodnja” zatrpava pravosuđe, hrani sindikalne pravnike i odvjetničke kancelarije i teret je i alibi svakoj novoj vlasti kojoj je prethodna u nasljeđe ostavila tisuće neriješenih sudskih sporova i proračunskih dubioza koje je vješto zaogrnula u plašt zakona i uredbi sa zakonskom snagom više nego sumnjive pravne valjanosti.
Nažalost, nju može zaustaviti jedino Ustavni sud, a on je svakoga dana sve više zatrpan novim biserima hrvatskog zakonodavstva te se stoga postavlja pitanje treba li mu proširiti kapacitete, kako bi na “zakonske” izazove mogao reagirati promptno, a ne kad već koštaju milijune i milijarde, koji iznosi svaku njegovu odluku pretvaraju ne samo u sudsku, već i ekonomsku. S. Kuhar

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu