SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

DRŽAVNA UPRAVA: Instant rukovodeći državni službenici

DOK OSTALI SLUŽBENICI PROLAZE POSTUPAK TESTIRANJA, PSIHOLOŠKE PROCJENE I INTERVJUA, RUKOVODEĆIM DRŽAVNIM SLUŽBENIKOM POSTAJE SE RAZGOVOROM U ČETIRI OKA

SDLSN_www(SDLSN, 28. siječnja 2008.) Izmjene i dopune Uredbe o raspisivanju i provedbi javnog natječaja i inetrnog oglasa u državnoj službi, koje je donijela Vlada RH na svojoj 2. sjednici održanoj 24. siječnja, omogućile su da oni državni dužnosnici koji su nakon ovih parlamentarnih izbora izgubili status dužnosnika, a nisu ga ponovno stekli instant_palkiimenovanjem na dužnost ovih dana sve brojnijih državnih tajnika po ministarstvima, po krajnje pojednostavljenom natječajnom postupku zadrže svoja rukovodeća radna mjesta.

Tako je Vlada RH još jednom pokazala da postupak depolitizacije i profesionalizacije državne uprave shvaća i provodi na osebujan i netransparentan način.

Naime, intencija da najviše profesionalne i nepolitički postavljene službeničke strukture više ne ovise o rezultatima političkih izbora i kao profesionalci omoguće nesmetano funkcioniranje državne uprave tijekom promjene vlasti, u dobroj je mjeri izigrana činjenicom da će više od 150 rukovodećih službenika uskoro postati “profesionalcima” isključivo temeljem razgovora (intervjua) s čelnikom državnog tijela ili osobom koju on ovlasti.

Postupak izbora i provjere znanja i sposobnosti dosadašnjih državnih dužnosnika pretvorio se u lakrdiju i postupak u kojem čak ni forma ne nalikuje ozbiljnoj provjeri prije zapošljavanja.

Natjecaj_tablica380

Naime, dok službenici koji ne spadaju u kategoriju rukovodećih državnih službenika u postupku prijama prolaze kroz višestruke faze selekcije i provjere, bivši državni dužnosnici mogu postati rukovoditeljima ako udovoljavaju uvjetima stručne spreme, radnog iskustva i diskrecijskoj ocjeni čelnika državnog tijela.

Sastav komisije za provedbu javnog natječaja za prijam rukovodećih državnih službenika i njene ingerencije također nisu propisane tako da ulijevaju povjerenje. Dok komisija za provedbu natječaja za “obična” službenička mjesta ima neparan broj članova i najmanje tri člana, od koji bi jedan trebao u pravilu biti stručnjak za kadrove, a drugi iz Središnjeg državnog ureda za upravu, rukovodeće službenike odabire komisija koja ne mora imatu stručnjaka za kadrove, a teoretski se može sastojati i od dva člana.

chef1

Središnji državni ured za upravu skuhao je natječaj za rukovodeča službenička radna mjesta po ukusu bivših državnih dužnosnika

Kandidat za rukovodećeg službenika ne mora se bojati ni dugotrajnog postupka provjere znanja i sposobnosti. “Obične” službenike čeka testiranje na kojem moraju pokazati znanje iz upravnog područja u kojem se zapošljavaju i ustavnog ustrojstva RH, odnosno posebno znanje i vještine (strani jezik, računalna pismenost) te poznavanje sustava državne uprave i službeničkog sustava, ovisno o tome radi li se o redovitom ili izvanrednom zapošljavanju. Nakon testiranja koje se boduje, dolaze na razgovor (intervju) u kojem se utvrđuju njihovi interesi, profesionalni ciljevi i motivacija za rad u državnoj službi. No to još nije kraj, tada se upućuju na psihološku procjenu u Hrvatski zavod za zapošljavanje.

Rukovodeći državni službenici pak, samom činjenicom što su se javili na natječaj ili poznaju čelnika državnog tijela, zaslužuju poseban tretman pa tako nisu obvezni podvrgnuti se testiranju, provjeri znaju li strane jezike čijim poznavanjem se hvale i jesu li u stanju razlikovati kompjutorsku tipkovnicu od harmonike dugmetare, a o eventualnoj psihološkoj procjeni da i ne govorimo.

Sindikat je na ovakvu nakanu brzopoteznog rezapošljavanja dosadašnjih državnih dužnosnika na rukovodeća službenička mjesta reagirao konkretnim primjedbama koje je dostavio potpredsjednici Vlade za unutarnju politiku, Đurđi Adlešić i Središnjem državnom uredu za upravu, a prigodom zajedničkog sastanka 23. siječnja i usmeno ih upozorio na dvojake kriterije kada je u pitanju prijam običnih i rukovodećih državnih službenika, zatraživši da se javni natječaji za rukovodeće službenike obvezno oglašavaju u najmanje jednom dnevnom listu, a svi službenici podvrgnu jednakom selekcijskom postupku.

No, za razliku od našeg prijedloga da se u okviru izmjena i dopuna Zakona o državnim službenicima prijam u državnu službu zapriječi obiteljskim nasilnicima, ovaj prijedlog nije prihvaćen.

Natjecaj_SDLSN

Stoga od danas službeničko zakonodavstvo poznaje dvije vrste službenika, rukovodeće i ostale državne službenike, a sukladna takvom razlikovanju su i njihova prava, od prijama u državnu službu do plaće, ali ne tako da veća odgovornost i plaća znače strože uvjete prijama.

Pročitajte još…

natjecaj_Javno

SINDIKAT ZAMJERA VLADI NETRANSPARENTAN NAČIN DEPOLITIZACIJE DRŽAVNE UPRAVE

ZAGREB, 28. siječnja 2008. (Hina) –  Sindikat državnih i lokalnih
službenika i namještenika Hrvatske u današnjem priopćenju zamjera Vladi na netransparentnom načinu depolitizacije i profesionalizacije državne uprave.

hinabannIzmjene Uredbe o raspisivanju i provedbi javnog natječaja i internog oglasa u državnoj službi omogućile su državnim dužnosnicima koji su nakon parlamentarnih izbora izgubili status dužnosnika, a nisu ga ponovno stekli imenovanjem na dužnost državnih tajnika po ministarstvima, da po pojednostavljenom natječajnom postupku zadrže svoja rukovodeća radna mjesta.
Dok službenici koji ne spadaju u kategoriju rukovodećih državnih službenika u postupku prijama prolaze kroz višestruke selekcije i provjere, bivši državni dužnosnici mogu postati rukovoditeljima ako udovoljavaju po stručnoj spremi, radnom iskustvu i diskrecijskoj ocjeni čelnika državnog tijela.

figure

Dok komisija za provedbu natječaja za obična službenička mjesta ima neparan broj članova i najmanje tri člana, od koji bi jedan trebao u pravilu biti stručnjak za kadrove, a drugi iz Središnjeg državnog ureda za upravu, rukovodeće službenike odabire komisija koja ne mora imati stručnjaka za kadrove, a teoretski se može sastojati i od dva člana.
Sindikat je na takvo brzopotezno ponovno zapošljavanje reagirao konkretnim primjedbama, zatraživši da se javni natječaji za rukovodeće službenike obvezno oglašavaju u najmanje jednom dnevnom listu, a svi službenici podvrgnu jednakom selekcijskom postupku, no taj prijedlog nije prihvaćen, kaže se u priopćenju.

natjecaj_Vjesnik

natjecaj_naslov

SINDIKAT državnih i lokalnih službenika i namještenika Vladi zamjera netransparentan način depolitizacije i profesionalizacije državne uprave, stoji u njihovom priopćenju.

Sindikat je nezadovoljan najnovijim brzopoteznim zapošljavanjem bivših državnih dužnosnika, te je predložio da se javni natječaji za rukovodeće službenike oglašavaju u indexHR_logo2barem jednom dnevnom listu i da se svi službenici podvrgnu jednakom selekcijskom postupku. Ti prijedlozi bi proces zapošljavanja zasigurno učinili transparentnijim. No, niti jedan od ta dva prijedloga nije prihvaćen.

Naime, nakon posljednje Uredbe o raspisivanju i provedbi javnog natječaja u državnoj službi, znatno je olakšano državnim dužnosnicima zadržavanje njihovih rukovodećih mjesta, iako su nakon parlamentarnih izbora izgubili status dužnosnika, a nisu ga ni ponovno stekli imenovanjem na dužnost državnog tajnika.

Svi drugi službenici, koji ne spadaju u kategoriju rukovodioca, moraju proći višestruke provjere i selekcije. Dosadašnji državni dužnosnici mogu postati rukovodioci ako imaju potrebnu stručnu spremu, radno iskustvo i zadovoljavajuću diskrecijsku ocjenu čelnika državnog tijela, bez selekcija i provjera. A komisija koja odlučuje o njihovom zapošljavanju može imati samo dva člana. D.M.

natjecaj_24sata

U državnoj upravi fotelje se rotiraju u tajnosti

Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske zamjera Vladi na netransparentnom načinu depolitizacije i profesionalizacije državne uprave

tportal_logoZAGREB – Izmjene Uredbe o raspisivanju i provedbi javnog natječaja i internog oglasa u državnoj službi omogućile su državnim dužnosnicima koji su nakon parlamentarnih izbora izgubili status dužnosnika, a nisu ga ponovno stekli imenovanjem na dužnost državnih tajnika po ministarstvima, da po pojednostavljenom natječajnom postupku zadrže svoja rukovodeća radna mjesta.
Plesa_tportalDok službenici koji ne spadaju u kategoriju rukovodećih državnih službenika u postupku prijama prolaze kroz višestruke selekcije i provjere, bivši državni dužnosnici mogu postati rukovoditeljima ako udovoljavaju po stručnoj spremi, radnom iskustvu i diskrecijskoj ocjeni čelnika državnog tijela.
Dok komisija za provedbu natječaja za obična službenička mjesta ima neparan broj članova i najmanje tri člana, od koji bi jedan trebao u pravilu biti stručnjak za kadrove, a drugi iz Središnjeg državnog ureda za upravu, rukovodeće službenike odabire komisija koja ne mora imati stručnjaka za kadrove, a teoretski se može sastojati i od dva člana.
Sindikat je na takvo brzopotezno ponovno zapošljavanje reagirao konkretnim primjedbama, zatraživši da se javni natječaji za rukovodeće službenike obvezno oglašavaju u najmanje jednom dnevnom listu, a svi službenici podvrgnu jednakom selekcijskom postupku, no taj prijedlog nije prihvaćen, kaže se u priopćenju.

natjecaj_HRT

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu