SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

NOVI PRAVILNIK Od prvog svibnja

Fleksibilnija evidencija radnika

evidencija_GZ190411

Autor: Ana Baričević – VOX GLAS ZADRA

(VOX GLAS ZADRA, 18. travnja 2011.) Od 1. svibnja stupa na snagu novi pravilnik prema kojem poslodavac više nije dužan voditi evidenciju osim ako to nije ugovoreno kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, ugovorom o radu ili sporazumom s radničkim vijećem.
Poslodavci tako više neće morati svakodnevno kontrolirati radnike prilikom dolaska i odlaska s posla, a papirologija će bit svedena na najmanju moguću mjeru. U slučaju da tvrtka više ne želi voditi evidenciju o početku i završetku rada, dovoljno je da izmijeni kolektivni ugovor, pravilnik o radu ili sporazum s radničkim vijećem.
Poslodavci ne moraju kao dosad, podatke voditi na završetku radnog dana radnika, već su ih dužni evidentirati najkasnije na završetku sljedećega radnog dana za onaj prethodni.
U prvi mah moglo bi se zaključiti da će ovakva odluka razveseliti radnike, ali novim Pravilnikom, kako doznajemo od sindikalista, puno se toga zapravo neće promijeniti.
Milica Jovanović, pravna savjetnica u Nezavisnim hrvatskim sindikatima, kaže kako je spomenuti pravilnik napravljen na poticaj poslodavaca.

– Državnim službama zapravo nije odgovaralo da svaki dan moraju kontrolirati dolazak i odlazak radnika s posla, pa su stoga tražili manje papirologije. Na ovaj način ne moraju voditi evidenciju u slučaju da to nije predviđeno kolektivnim ugovorom, sporom sklopljenim s radničkim vijećem, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu – kaže Jovanović.

Komentirajući odnos poslodavca prema radnicima, Stanislav Maroja, povjerenik sindikata državnih službenika i namještenika, rekao je kako je za očekivati da poslodavac u svakom trenutku mora znati gdje se nalazi njegov radnik za vrijeme radnog vremena, no istaknuo je kako je se ne slaže s načinom evidencije putem otiska prsta:

– Evidencija dolaska i odlaska na posao putem otiska prsta ne bi se smjela koristiti jer se na taj način mogu zloupotrijebiti privatni podaci radnika. Najvažnije je da se evidencija ustroji tako da rukovoditelj zna gdje mu se radnik nalazi, a to se može napraviti na način da se javi tajnici odjela ili odsjeka – kaže Maroja.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu