SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

Mediji o rezanju materijalnih prava službenika

prijevoz_gi110310

prijevoz_seebiz110310

Nedavni napisi u medijima kao gotovo izvjestan scenarij spominju rezanje povlaštenih mirovina za 10 do 15 posto. U Hrvatskoj oko 15,5 posto umirovljenika prima mirovinu ostvarenu prema posebnim uvjetima, a među njima najveći dio odnosi se na braniteljske mirovine, mirovine pripadnika II.svjetskog rata, a manji dio skupine čine bivši saborski zastupnici, članovi HAZU-a te državni dužnosnici.

SEEbiz_logoZa 60-tak tisuća braniteljskih i 40-tak tisuća NOB-ovih mirovina u prosincu 2009. izdvojeno je ukupno tek 721 milijun kuna. To znači da bi uštedom od 15 posto mirovinski sustav na toj skupini uštedjela oko 108 milijuna kuna mjesečno, odnosno oko 1,3 milijarde kuna na godišnjoj razini.

Podsjetimo da se samo u prva dva mjeseca 2010. za potrebe isplate mirovina iz poreznih prihoda proračuna izdvojilo čak 2,7 milijardi kuna, odnosno oko 46 posto ukupnog iznosa mirovina. Smanjenjem od 15 posto uštedjelo bi se tek oko 217 milijardi kuna. Bakula drži da je najava rezanja mirovina ovoj skupini umirovljenika korisna za političke, a ne ekonomske ciljeve.

“Rezanje mirovina imat će učinak na građane, ali i na svjetske financijske institucije, kojima će se poslati poruka da se neke reforme i štednja ipak provode”, kaže Bakula.

prijevoz_seebiz110310_okvirDodaje da ideja o povećanju dobne granice za odlazak u mirovinu nikako ne bi bila dobra u hrvatskim uvjetima, jer bi dodatno otežala zapošljavanje mladih, koji su najaktivniji dio zaposlenika, a i stvaraju potražnju na tržištu. Rezanje prava državnih i javnih službenika također je jedna od kratkoročnih mjera, koja neće spasiti državne financije, ističe analitičar. Upozorava da bi Vlada rezanjem prava iz Kolektivnih ugovora mogla poručiti javnosti da je smanjenje prava zaposlenih “normalno i poželjno” pa bi time mogla dati alibi za iste postupke u privatnom sektoru.

“U državnim i javnim službama ima i viška i manjka zaposlenih”, misli Bakula i ističe da je pristupom Hrvatske Europskoj uniji povećan obim posla u državnoj upravi, a za mnoge poslove nedostaje stručnog kadra, “U državnoj administraciji zapošljavalo se ne vodeći računa o stvarnim potrebama, pa je struktura zaposlenika često neadekvatna.”

Upravo se, pod kontrolom Europske Komisije provodi skeniranje stanja, nalazi kojeg će utvrditi stvarne potrebe naše administracije. Ipak, sve nabrojeno su kratkoročne mjere za “gašenje požara”, a država konačno mora početi raditi na strukturnim reformama, koje bi omogućile dugoročno održivo stanje.

“Država nije odredila smjer u kojem ide, niti ciljeve koje želi postići, već u slučaju potrebe udara na standard građana kratkoročnim rješenjima”, zaključak je Bakule.

prijevoz_nl110310

prijevoz_pd110310

NA UDARU SU I BOŽIĆNICE I REGRES, ALI I JUBILARNA NAGRADA Vlada reže putne troškove službenika?

gs_logo290509ZAGREB – Vlada se za idući susret s predstavnicima sindikata državnih i javnih službi počela ozbiljno pripremati pa se od svih ureda državne uprave traži hitna dostava podataka o sredstvima koja se troše na prijevoz radnika, kao procjena troškova tzv. cipelarine, odnosno sredstava koja se isplaćuju radnicima koji ne koriste javni prijevoz za dolazak na posao i odlazak s posla.

Sindikat državnih službenika i namještenika “presreo” je jedan takav zahtjev za dostavom podataka. Kako doznajemo, iste informacije Ministarstvo uprave zatražilo je i od poslodavaca u sustavu javnih službi.

prijevoz_gs110310S obzirom na predstojeće pregovore u svezi s Kolektivnim ugovorom za državne službenike i namještenike, molimo Vas da do kraja dana dostavite podatke o troškovima prijevoza na posao i s posla za 2010. godinu, odnosno procjenu troškova koji se odnose na tzv. cipelarinu, tj. nekorištenje javnog prijevoza“, stoji u dopisu što ga je Ministarstvo uprave uputilo uredima državne uprave i na koji trebaju odgovoriti isti dan.
Iako je iz Banskih dvora još prije više od pola godine najavljeno da će se u ovoj godini smanjivati neki materijalni troškovi za 240 tisuća zaposlenih u državnim i javnim službama, u pregovore sa sindikatima Vladin pregovarački tim još nije ozbiljno zakoračio. Sindikati sumnjaju kako Vlada čeka lipanj, kada prestaje važiti Temeljni kolektivni ugovor (TKU) za javne službe. U državnim službama TKU će vrijediti još više od godinu dana. Prema dosadašnjim informacijama, Vlada razmišlja o snažnom rezanju troškova prijevoza na posao i s posla, smetaju je posebni dodaci u službama koje su sindikati izborili radi zaštite dijela zaposlenih kojima su plaće smanjenje prije desetak godina promjenom obračuna plaća. Na udaru su i božićnice i regres, ali i jubilarna nagrada. Čak je iz Banskih dvora u jednom trenutku izletjela i ideja da se putni troškovi ugrade u osnovicu, što bi povećalo mirovinsku osnovicu radnicima. No, sindikati će teško pristati na takve ideje, a kako one izgledaju u praksi radnici su se uvjerili na toplom obroku koji je davnih dana postao sastavni dio plaće, odnosno oporezivi izdatak i – izgubio se. Sindikat državnih i lokalnih službenika jučer je Vladu podsjetio i na odredbu članka 44. Ustava koji državljanima Hrvatske jamči pravo da pod jednakim uvjetima sudjeluju u obavljanju javnih poslova i budu primljeni u javne službe. “Ukidanje ili smanjenje naknade za prijevoz dovelo bi sve građane Hrvatske koji nemaju prebivalište u sjedištu državnih i javnih službi u neravnopravan položaj, a one s visokim troškovima prijevoza i u situaciju nemogućnosti nastavka rada u državnoj i javnoj upravi“, poručuje sindikat.
Gabrijela GALIĆ

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu