SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

Mladen Magdić: Slavica nije smio dopustiti da maloljetnik gasi požar

Piše: Gordana Galović

kornati_JL030907

ZAGREB – Nakon što se završi detaljno izvješće o vatrogasnoj intervenciji na otoku Kornatu te se uskladi s nalazima krim-vještaka javnosti bi konačno trebali biti poznati svi detalji koji su doveli do tragedije u kojoj je sedam vatrogasaca izgubilo život.
Potvrdio nam je to danas glavni vatrogasni zapovjednik Mladen Jurin te najavio da će Jutarnji_weblogozajednička analiza vrlo vjerojatno biti objavljena nakon pokopa preminulih vatrogasaca, odnosno do sredine tjedna. Jurinu je tijekom današnjeg dana izvješće o cijeloj akciji vatrogasaca na Kornatima trebao dostaviti sada već bivši zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Šibensko-kninske županije Dražen Slavica. – Javnost će sigurno biti upoznata sa svim detaljima iz izvješća – najavio je Jurin.

Stravična tragedija na Kornatima u kojoj je sedam vatrogasaca preminulo, a šestero ih je teško ozlijeđeno već danima otvara niz pitanja o odgovornosti nadležnih i svim okolnostima vezanim uz tu intervenciju. Osim detalja same intervencije, kao što je opremljenost vatrogasaca i sporni spremnici benzina, jedno od najčešće postavljanih pitanja je i tko je odgovoran što je na teren izašao i maloljetni Marko Stančić koji je, nažalost, smrtno stradao. Naime, sedamnaestogodišnji Marko otišao je na teren iako je njegova majka zvala nadređene da ga ne puste u helikopter.
Magdic_JL030907– Prema zakonu maloljetnici ne smiju sudjelovati u gašenju požara, i tu je najveća odgovornost na zapovjedniku Draženu Slavici koji nije smio dozvoliti da Marko ide u tu intervenciju – tvrdi Mladen Magdić, predsjednik Odbora profesionalnih vatrogasaca Sindikata državnih službenika.
Sindikalac Magdić upozorava kako je u požaru na Kornatu koji je završio tragično očito došlo do niza propusta, pri čemu do sada nitko nije na odgovornost pozvao vojnog pilota koji je upravljao helikopterom i iskrcao stradale vatrogasce.
– Odluke zajednički donose pilot i zapovjednik požarišta, međutim, za mjesto slijetanja direktno je odgovoran pilot koji mora zaštititi letjelicu. Osim toga, uvijek se vatrogasci spuštaju na crni već izgoreni dio, a ne na zeleno. Nažalost, na Kornatima su se očito poklopile sve moguće nesretne i nespretne okolnosti koje su dovele do tragedije – ističe Magdić koji misli kako bi jedini vjerodostojni svjedok mogao biti netko od stradalih vatrogasaca.
Glavni vatrogasni zapovjednik Jurin mnogo je oprezniji kod prozivanja za odgovornost, ali također misli kako se mora utvrditi i odgovornost svih u lancu, pa i pilota. – Sve će se kockice posložiti i utvrditi odgovornost. Nažalost, ovakva tragedija se dogodila u sezoni koja je po uspjehu intervencija trebala biti najuspješnija u posljednjih 15 godina – zaključuje Jurin.
Prema iskazu jednog ozlijeđenog policajca s kojim je razgovarala policija, helikopter je vatrogasce iskrcao na mjestu gdje nije bilo požara. Oni su krenuli po vodu i tada je odjednom u prosjeku gdje su se našli, vjerojatno zbog zračnih struja, jak vjetar, poput ‘fena’ donio vatrenu stihiju i našli su se u obruču bez vode.

8 otvorenih pitanja o tragediji na Kornatu

1. Tko je trebao obavijestiti obitelji o smrti vatrogasaca?
Nema zakonom propisane procedure. Činjenica da su obitelji o smrti vatrogasaca doznale iz medija pripisuje se šoku i posljedicama neočekivane tragedije na požarištu. Pojedina imena našla su se istovremeno na popisu smrtno stradalih i preživjelih, a predstavnici vatrogasaca tvrde da su neki mediji objavili imena prije službene potvrde o smrti.
2. Je li kasnila akcija spašavanja?
Jedan od članova spasiteljske ekipe Stipe Božić kao najveći problem ističe problem u vezama odnosno nedostatku GSM signala. Stoga je nastao problem u dojavi o nesreći koja je kasnila, dok sama akcija spašavanja unesrećenih nije kasnila. U teškim uvjetima akcija spašavanja provedena je u sat i pol.
3. Je li pilot pogriješio?
Ključna je komunikacija pilota i zapovjednika požarišta Dine Klarića koji je smrtno stradao. Sporno je mjesto iskrcavanja vatrogasaca, za koje se procjenjuje da je presudna odluka pilota, kao i mjesto iskrcavanja vodene kruške koja je iskrcana 500 metara dalje od vatrogasaca. Prema onome što je dosad ustanovljeno helikopter nije prouzročio zračni vrtlog koji je raspirio vatru blizu vatrogasaca.
4. Tko je pustio 17-godišnjaka u helikopter?
Zakon ne dozvoljava maloljetnicima sudjelovanje u gašenju požara. Prema dosadašnjim procjenama o tome je trebao voditi računa zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe šibensko-kninske županije Dražen Slavica.
5. Je li trebalo slati vatrogasce u taj požar?
Glavni vatrogasni zapovjednik Mladen Jurin i sindikalac Mladen Magdić slažu se kako nema dvojbe da vatrogasci uvijek moraju izaći na teren na sve dojave o požaru. Pitanje je ostalih procjena i opremljenosti vatrogasaca.
6. Jesu li spremnici benzina pojačali tragediju?
Analiza će odgovoriti na to pitanje, međutim procjenjuje se da su spremnici benzina svakako doprinjeli tragediji i teškim opeklinama vatrogasaca.
7. Jesu li imali svu potrebnu opremu?
Sporno je što vatrogasci nisu imali vodu u brentačama jer ih je ona trebala čekati na kopnu. Međutim, vodena kruška je iskrcana predaleko. Procjena je da bi samo jedan vatrogasac manje stao u helikopter da su imali brentače napunjene vodom.
8. U čemu je eventualna pogreška Uprave Nacionalnog parka Kornati?
Eventualna odgovornost Uprave Nacionalnog parka tek se utvrđuje. Ministar unutarnjih poslova Ivica Kirin prozvao i rendžere koji su zaduženi za nadzor stanja na Kornatima.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu