SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

Otkazi za 130 referenata, a sudovi puni zaostataka

SPOROSUĐE PREKOBROJNI U ZEMLJIŠNO-KNJIŽNIM ODJELIMA
OSTALI SAMO KAO ISPOMOĆ
DOBRI LJUDI Oko 130 zemljišno-knjižnih referenata, koje je bila privremeno zaposlila agencija “Dobri ljudi” ostali su na sudovima kao zaposlenici Fine, ali oni više ne mogu izdavati izvatke ni obavljati upise u zemljišne knjige
piše Tanja GATTIN-ZEBIĆ

sd_logoViše od 130 zemljišno-knjižnih referenata na općinskim sudovima dobili su otkaz i više nisu zaposlenici Ministarstva pravosuđa, a iznimka su samo oni djelatnici na Općinskom sudu u Zagrebu i Općinskom sudu u Puli.

Reforma Zemljišnika
Unatoč otkazima, svih oko 130 referenata ostali su na svojim dosadašnjim radnim mjestima kao zaposlenici agencije za privremeno zapošljavanje iz Zagreba “Dobri ljudi”!? Kako doznajemo od Zorana Avramovića, načelnika Zemljišno-knjižnog odjela SD030207_pravdaMinistarstva pravosuđa, Ministarstvo se pobunilo na takve sklopljene ugovore o radu, te će ti djelatnici od 1. veljače do 31. prosinca 2007. godine biti zaposlenici Fine, ali će, kako smo napomenuli, i dalje raditi u zemljišno-knjižnim odjelima na sudovima.
Važno je da referenti koji više nisu zaposlenici Ministarstva nisu državni službenici i kao takvi ne bi smjeli samostalno obavljati svoj dosadašnji posao, upozorio je Sindikat državnih službenika. To bi značilo da oni više ne smiju izdavati izvatke, provoditi upise u zemljišne knjige i donositi rješenja koje kasnije potpisuje sudac. Oni sada mogu raditi samo pomoćne poslove.
Radi se o dijelu od ukupno 409 djelatnika koji su prije 2003. godine na sudovima zaposleni na određeno vrijeme i koji su prošli brojne edukacije za obavljanje svog posla, a u cilju provođenja Projekta reforma zemljišnih knjiga. Ta reforma, između ostalog, sadrži i aktivnosti na rješavanju brojnih starih zemljišno-knjižnih predmeta, prijepisu ručno vođenih zemljišnih knjiga u digitalni oblik i njihovo verificiranje, a kako bi svi zemljišnici u dogledno vrijeme osigurali dnevnu ažurnost.
Završetak provedbe projekta planiran je za 30. rujna 2008. godine, a za njegovu realizaciju osigurano je 95 milijuna eura od zajma Svjetske banke, donacija Zajednice za obnovu, razvoj i stabilizaciju (CARDS-a) i Proračuna RH.

Visoke norme
Prije zapošljavanja tih referenata na zemljišnicima je bilo više stotina tisuća starih predmeta, građani i tvrtke su godinama morali čekati rješavanje zemljišno-knjižnih predmeta i na upise u zemljišne knjige, mjesecima se čekalo dobivanje izvadaka. Nakon SD030207_referentišto su zaposleni prije tri godine, zajedno sa stalno zaposlenim referentima radili su u dvije smjene, ali i neradnim danima da bi ispunili visoke norme. Rezultat njihova rada je da je na većini sudova riješena većina zaostataka, novi predmeti su se brzo počeli rješavati, stranke su izvatke mogle dobiti u roku od jednog do sedam dana, a stanje većine zemljišno-knjižnih predmeta i stanje u vlasničkim listovima može se provjeriti na internetskoj stranici Ministarstva pravosuđa (www.pravosudje.hr). Time se minimalno smanjila mogućnost mita na tim odjelima jer su stranke sve počele brzo dobivati u redovnom postupku.

Digitalizacija
No, taj posao rješavanja starih predmeta i digitalizacije zemljišnih knjiga, te verifikacije nije dovršen. Zbog toga se i mnogi iz pravosudnih krugova pitaju znače li otkazi vraćanje na stanje kakvo je bilo prije nekoliko godina jer ti referenti će moći obavljati samo pomoćne poslove. Hoće li se opet dugotrajno čekati na dobivanje vlasničkog lista, otežati promet nekretninama, usporiti rješavanje imovinsko-pravnih pitanja, a samim time hoće li u tom segmentu nestati pravne sigurnosti?

Splitski sud ostao bez 32 referenta
Na Zemljišno-knjižnom odjelu u Splitu otkaz su dobila 32 referenta, koji su radili zajedno sa još 28 stalno zaposlenih.
U dvije godine i četiri mjeseca zajedno su riješili više od 50 tisuća starih zemljišno-knjižnih predmeta, a ostalo ih je još 8,5 tisuća. Prijepis zemljišnih knjiga u digitalni oblik nije završen, pa tako ni verificiran.
SD030207_spisiOčekuje se da će proces rješavanja starih predmeta biti dovršen do srpnja ove godine, a do kraja godine prijepisi će biti verificirani. Plan Ministarstva je nakon toga tih 32 djelatnika rasporediti u zemljišno-knjižne odjele u Solin i Omiš gdje će kao iskusni i educirani nastaviti rješavanje zaostataka.
— Bit će teže raditi i to će se osjetiti na krajnjim rezultatima. Ono za što jamčim da se neće promijeniti je brzina kojom se strankama izdaju izvaci — kaže Stjepan Mamić, šef Zemljišno-knjižnog odjela Općinskog suda u Splitu, komentirajući otkaze svojim djelatnicima. Objašnjava da je zamisao Ministarstva da se referenti koji više nisu državni službenici podjele u grupe i da njihov rad kontroliraju stalno zaposleni referenti.

U Zagrebu svi zadržani
Ministarstvo pravosuđa tražilo je mišljenje Središnjeg ureda Državne uprave koje poslove mogu obavljati referenti koji više nisu državni službenici. Ured državne uprave dao je rješenje da oni mogu raditi pomoćne poslove.
Zašto je od 409 referenata zaposleno na određeno vrijeme njih 130 dobilo otkaze, te ih je preuzela Fina, Zoran Avramović objašnjava da njihove plaće ne mogu biti financirane iz Državnog proračuna, a po ugovoru sa Finom ta institucija može preuzeti njih 150. Kako je kazao Zoran Avramović, u Zagrebu su zadržani svi referenti Zemljišno-knjižnog odjela jer se bez njih ne bi mogli riješiti zaostaci. U Labinu ih je otišlo samo dvoje, dok je u Puli zadržano svih jedanaest referenata jer su potrebni u toj mjeri da bi ih trebalo zadržati i kad budu riješeni svi zaostaci. Važno je napomenuti da je u Puli potpuno završen prijepis u digitalni oblik i verificiranje.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu