SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

REFORMA MINISTARSTVO ARSENA BAUKA ZAVRŠILO STRATEGIJU RAZVOJA JAVNE UPRAVE DO 2020.
Otpuštanja iz državnih tijela tek za šest godina

Reforma će pasti uglavnom na teret sljedeće vlade kojoj bi mandat trebao trajati od kraja 2015. do kraja 2019. godine. Otpuštanjem, pak, morat će se pozabaviti vlada koja će doći poslije nje

nl_logo180810(NOVI LIST, 3. listopada 2014.) ZAGREB » Ministarstvo uprave na čelu s ministrom Arsenom Baukom priznalo je da postoji višak među 56,2 tisuća ljudi koji rade u državnoj upravi i među 149,4 tisuće zaposlenih u javnim službama. No, ovih je dana predložilo da se prekobrojni utvrde i otpuste tek za šest godina.

bauk_nl031014Najprije treba provesti opsežnu reformu hrvatske javne uprave, a tek na kraju tog procesa uslijedit će prekvalifikacije prekobrojnih ljudi i otpuštanja, upozorava se u “Prijedlogu strategije razvoja javne uprave” do 2020. godine, kojeg je Baukovo ministarstvo upravo objavilo na službenoj internetskoj stranici i time poslalo u javnu raspravu.
Cilj reforme jest unaprijediti kapacitete javne uprave i bolje je organizirati kako bi učinkovitije služila poduzetnicima i građanima, kaže se u strategiji. Iz dokumenta je vidljivo da će reforma pasti uglavnom na teret sljedeće vlade kojoj bi mandat trebao trajati od kraja 2015. do kraja 2019. godine. Otpuštanjem, pak, morat će se pozabaviti vlada koja će doći poslije nje, i to u prvoj godini mandata.
Reforma će biti vrlo zahtjevna. Ministarstvo ne skriva da će doći do spajanja institucija, njihove diobe ili ukidanja, a uslijedit će i promjene unutarnjeg ustroja kako bi Hrvatska dobila javnu upravu po mjeri građana i poduzetnika. To se ne može napraviti po kratkom postupku.
– Sustavnu reformu javne uprave nije moguće provoditi bez prethodne analize poslovnih procesa i ljudskih resursa angažiranih u njihovoj provedbi, upozorava Ministarstvo. Da bi Hrvatska dobila prikladan sustav javne uprave, dodaje, najprije će se standardizirati i znatno pojednostaviti upravni postupci u službi građana i poduzetnika, a na temelju toga utvrditi i broj potrebnih službenika. Upravna tijela koja će preuzimati druga tijela, trebala bi uzeti i njihove zaposlene. Do viška ljudi trebao bi se prekvalificirati u roku od šest mjeseci, a dio će biti “zbrinut”, tvrdi se u strategiji.
Da bi se poboljšali uvjeti za gospodarstvo u Hrvatskoj, poduzetnicima će se do polovine 2015. osigurati “jedinstveno mjesto” za dobivanje elektroničkih upravnih usluga, planira se u strategiji. Sva poduzeća, prema naputcima EU, trebala bi postupno putem interneta plaćati PDV i ostale poreze, obavljati registraciju tvrtke, carinske deklaracije, javnu nabavu i druge poslove.
Slično “jedinstveno mjesto” u državnoj upravi, odnosno na internetu, već su počeli dobivati hrvatski građani putem projekta e-Građanin, pokrenutog u lipnju ove godine. Smisao projekta jest da građanin ne mora obilaziti upravna tijela u potrazi za potrebnim dokumentima, nego da svoj zahtjev postavi na samo jednom mjestu. Nadležno tijelo će potom od drugih upravnih tijela pribaviti sve što je potrebno za davanje usluge građaninu.
Da bi taj sustav djelovao u potpunosti, upravna tijela u državi moraju međusobno umrežiti svoje kompjutorske baze podataka. Sada uglavnom djeluju poput nepovezanih otoka, primjećuje se u strategiji. Uprava će stoga morati digitalizirati dokumente, jer većina njih danas postoji samo na papiru.
Reforma se odnosi ne samo na državnu upravu, nego i na lokalnu samoupravu. No, u strategiji se izričito ne traži ukidanje pojedinih općina ili županija. Kao jedan od glavnih problema, kojeg je uočila i Europska unija, spominje se pretjerana “fragmentiranost” uprave, osobito na lokalnim razinama, što otežava skladno djelovanje cijelog sustava.
B. PODGORNIK

Pročitajte još…

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu