SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

SDLSN poručio Palariću: “Državna služba udobna samo za politički postavljene dužnosnike i rukovodeće službenike”

sdlsn_www220(SDLSN, 19. veljače 2009.) Na izjavu državnog tajnika Središnjeg državnog ureda za upravu Antuna Palarića o tome kako je rad u državnoj službi danas “najudobnije” zaposlenje u Hrvatskoj, Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske ne može ne reagirati, posebice kada dolazi iz usta prvog čovjeka službeničkog sustava.
Nažalost, državni tajnik Palarić često ima potrebu veličati uspjehe Vlade kojoj vjerno služi i potcjenjivati rad državnih službenika, nesvjestan kako je riječ o logičkoj kontradikciji jer Vlada ne može biti uspješna bez odgovarajuće potpore službeničkog aparata.

Stoga, ili ova Vlada nije tako uspješna kako govori ili njezini službenici nisu tako neodgovorni kako ih prikazuje.
“Udobnost” rada u državnoj službi, upozorava Sindikat, za službenike mjeri se brojkom od 9.000 otkaza u MUP-u i MORH-u od 2000. godine, radom u uvjetima vječne reformske “revolucije” službeničkog sustava, tisućama radnih sporova zbog neisplaćenih prava i naknada i izgonom namještenika iz državne službe u privatne servise za “čišćenje” državnog proračuna.
S druge strane, neuspješni se dužnosnici i najviši rukovodeći službenici rotiraju s jednog na drugo dobro plaćeno radno mjesto, a čak i kad su im rezultati rada porazni, pronalazi im se uhljebljenje u nekoj od državnih tvrtki.
Sindikat se pita tko je odgovoran za to što se službenički platni sustav korjenito mijenja po treći puta, pri čemu državni službenici redovito najgore prolaze.

SDLSN od saborskih zastupnika traži raspravu o Zakonu o plaćama državnih službenika iznad razine stranačkih prepucavanja, jer o njemu ovisi učinkovitost državnih službi

SDLSN od saborskih zastupnika traži raspravu o Zakonu o plaćama državnih službenika iznad razine stranačkih prepucavanja, jer o njemu ovisi učinkovitost državnih službi

Sindikat se pita tko je dogovoran da državni službenici koji rade na istim poslovima u istom resoru imaju manju plaću od svojih kolega u javnim službama.
Sindikat se pita kako je moguće da u istoj djelatnosti državni službenik sa SSS ima 0,88 početni koeficijent, a javni službenik 0,97.
Sve ove nedorečenosti platnog sustava u javnoj upravi ne samo da se neće ispraviti novim Zakonom o plaćama državnih službenika, nego će se i produbiti.
Kad predlagatelji zakona govore o mogućnosti bržeg rasta plaća “izvrsnih” i “odličnih” službenika, istovremeno prešućuju da za više od 75 posto službenika zakon donosi zamrzavanje plaća na rok od najmanje pet godina.
Dosad su, kao uostalom i državni dužnosnici, barem imali osiguran rast plaće kroz dodatak od 0,5 posto godišnje za minuli rad.
Na kraju, fiskalni učinci zakona kao i visina buduće plaće gotovo 30.000 državnih službenika u MUP-u, pravosudnoj policiji, carini, poreznom sustavu i inspekcijskim službama, koji rade na poslovima s posebnim uvjetima rada, nepoznati su jer ih Vlada tek treba urediti posebnom uredbom.
U takvim uvjetima, odgovornost saborskih zastupnika za donošenje kvalitetnog Zakona o plaćama državnih službenika ogromna je i trebala bi nadići razinu stranačkih prepucavanja, jer samo kvalitetan, poticajan i pravičan platni sustav može osigurati učinkovitost državnih službi.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu