SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

SDLSN upozorava na diskriminaciju u državnim službama

SDLSN_www(SDLSN, 30. siječnja 2008.) Zaposleni u državnim službama ovih su dana zabrinuti zbog izjava visokih državnih dužnosnika u medijima.

Paušalne izjave o trećini službenika koja izvrsno radi svoj posao, trećini koja radi dobro i trećini koja nije potrebna, a posebno ona o brzim ribama koje jedu spore, zbog čega je potrebno formirati mlad i sposoban tim, u ušima državnih službenika, posebno onih koji više nisu mladi, a možda i ne previše brzi, odjekuju kao prijetnja.

Hoće li oni koji ne udovoljavaju kriterijima mladosti i brzine ostati bez posla? Trebaju li seniori sa slike tražiti novi posao?

Hoće li oni koji ne udovoljavaju kriterijima mladosti i brzine ostati bez posla? Trebaju li seniori sa slike tražiti novi posao?

Kad se tome pridodaju izjave jednog državnog tajnika da je temeljita provjera znanja i sposobnosti državnih dužnosnika, koji će po ekspresnom postupku postati rukovodeći državni službenici, nepotrebna jer se radi o provjerenim kadrovima, onda bi se zaposleni u državnim službama mogli s pravom zapitati tko će i po kojim mjerilima danas i sutra procjenjivati hoće li baš oni ostati u državnoj upravi.

Hoće li se u budućnosti od mladih i brzih službenika tražiti i da budu visoki, plavokosi i plavooki?

Hoće li se u budućnosti od mladih i brzih službenika tražiti i da budu visoki, plavokosi i plavooki?

Hoće li to činiti isti oni rukovodeći državni službenici koji su u državnu službu primljeni temeljem intervjua, dok su oni svoje znanje i sposobnosti morali dokazivati kroz složen selekcijski postupak kakav je propisan za obične državne službenike?

Sindikat stoga upozorava Vladu da njezini dužnosnici nisu pozvani  procjenjivati kvalitetu rada državnih službenika primjenom diskriminacijskih načela mladosti, pripadnosti dužnosničkim strukturama ili naprosto činjenici da su pripadnici jedne trećine službenika koja nije potrebna.

Ovakvim postupcima prekršena su temeljna prava državnih službenika iz Zakona o državnim službenicima, koji propisuje njihovo pravo na zaštitu moralnog integriteta i pravo na jednako postupanje i jednake mogućnosti napredovanja.

Čelnik državnog tijela i nadređeni službenici dužni su pravedno i jednako postupati prema svim državnim službenicima bez obzira na njihovu dob i druga osobna obilježja.

diskriminacija_KU1

Stoga Sindikat traži hitno formiranje zajedničkog radnog tijela Vlade RH i sindikata državnih službi predviđenog člankom 4. Dodatka I. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike.

riba_ribiOvo tijelo trebalo bi predlagati mjere u svezi sa strukturom kadrova u državnim tijelima s obzirom na potreban broj službenika i namještenika, obrazovnu strukturu i posebna znanja i vještine koja se od njih očekuju te odgovarajućih oblika zbrinjavanja neodgovarajućih kadrova, odnosno viška zaposlenih.

Tijelo je trebalo biti formirano  do kraja rujna 2007. godine, ali to još uvijek nije učinjeno.

Prijedlog za formiranje zajedničkog radnog tijela dao je upravo SDLSN, poučen ranijim negativnim iskustvima “zbrinjavanja” viška kadrova, kada je u cijelu priču Sindikat bio uključen tek kad su službenicima uručivana rješenja o stavljanju na raspolaganje, a namještenici prepuštani na milost i nemilost privatnim tvrtkama.

Pročitajte još…

diskriminacija_zamirzine

Kad se tome pridodaju izjave jednog državnog tajnika da je temeljita provjera znanja i sposobnosti državnih dužnosnika, koji će po ekspresnom postupku postati rukovodeći državni službenici, nepotrebna jer se radi o provjerenim kadrovima, onda bi se zaposleni u državnim službama mogli s pravom zapitati tko će i po kojim mjerilima danas i sutra procjenjivati hoće li baš oni ostati u državnoj upravi.

Hoće li to činiti isti oni rukovodeći državni službenici koji su u državnu službu primljeni temeljem intervjua, dok su oni svoje znanje i sposobnosti morali dokazivati kroz složen selekcijski postupak kakav je propisan za obične državne službenike?

mladi_stariSindikat stoga upozorava Vladu da njezini dužnosnici nisu pozvani procjenjivati kvalitetu rada državnih službenika primjenom diskriminacijskih načela mladosti, pripadnosti dužnosničkim strukturama ili naprosto činjenici da su pripadnici jedne trećine službenika koja nije potrebna.

Ovakvim postupcima prekršena su temeljna prava državnih službenika iz Zakona o državnim službenicima, koji propisuje njihovo pravo na zaštitu moralnog integriteta i pravo na jednako postupanje i jednake mogućnosti napredovanja.

Čelnik državnog tijela i nadređeni službenici dužni su pravedno i jednako postupati prema svim državnim službenicima bez obzira na njihovu dob i druga osobna obilježja.

Stoga Sindikat traži hitno formiranje zajedničkog radnog tijela Vlade RH i sindikata državnih službi predviđenog člankom 4. Dodatka I. Kolektivnom ugovoru za državne službenike i namještenike.

Ovo tijelo trebalo bi predlagati mjere u svezi sa strukturom kadrova u državnim tijelima s obzirom na potreban broj službenika i namještenika, obrazovnu strukturu i posebna znanja i vještine koja se od njih očekuju te odgovarajućih oblika zbrinjavanja neodgovarajućih kadrova, odnosno viška zaposlenih.

Tijelo je trebalo biti formirano do kraja rujna 2007. godine, ali to još uvijek nije učinjeno.

Prijedlog za formiranje zajedničkog radnog tijela dao je upravo SDLSN, poučen ranijim negativnim iskustvima “zbrinjavanja” viška kadrova, kada je u cijelu priču Sindikat bio uključen tek kad su službenicima uručivana rješenja o stavljanju na raspolaganje, a namještenici prepuštani na milost i nemilost privatnim tvrtkama.

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu