SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

napredovanje_businesshr3009

Sindikat državnih službenika i namještenika napao je danas Vladu zbog najavljene mjere zamrzavanja napredovanja državnih službenika, tvrdeći da se radi o “fantomskoj mjeri kojom se promovira uravnilovka”.

businessHR_logo2(Business.hr, 30. rujna 2013.) Jedna od interventnih mjera u “Smjernicama ekonomske i fiskalne politike 2014. – 2015.” jest i “zamrzavanje i prolongacija napredovanja državnih službenika i namještenika s učinkom na izdatke za bruto-masu plaća”, koja bi se trebala početi realizirati krajem godine, napominje sindikat u priopćenju.

Iako bi neupućeni građani mogli pomisliti da državni službenici i namještenici redovito napreduju u službi, tvrdi sindikat, napredovanje državnih službenika i namještenika vrlo se rijetko događa.

Prema Zakonu o državnim službenicima može se napredovati na dva načina, redovito i izvanredno, pri čemu je za to potrebno ispunjavanje određenih kumulativnih uvjeta, poput jedne ili dvije ocjene “primjeran” ili tri ocjene “uspješan” ili više ocjene. Također je uvjet da postoji slobodno radno mjesto i da ima potrebnu stručnu spremu i iskustvo. Izvanredno napredovanje moguće je i ako ima poslijediplomski studij ili doktorat znanosti povezan s državnom ili javnom upravom ili djelokrugom državnog tijela.

Slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti službenik u pravilu ne postoji, osim ako drugi službenik nije nedavno preminuo ili otišao u mirovinu, ali i tada se, primjenom klauzule “jedan novozaposleni na dva otišla službenika” ta mogućnost teško može realizirati, upozorava sindikat.

“Opcija otvaranja novog radnog mjesta u pravilniku o unutarnjem redu, posebice ako se ne radi o SDP/HNS-ovom poletarcu kojeg treba udomiti u državnom tijelu – inkubatoru, gotovo je ravna zgoditku na lotu”, kaže se u priopćenju.

Zato sindikat tvrdi da je ta mjera ne samo suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita, te predstavlja “bacanje prašine” u oči neinformirane javnosti.

napredovanje_tportal300913

(Tportal.hr, 30. rujna 2013.) “Iako dužnosnici Vlade uvijek iznova ističu kako im je, kad su u pitanju državni službenici i namještenici, cilj razlikovati žito od kukolja i nagraditi one koji dobro rade, mjera zabrane napredovanja najbolji je primjer kako se takvo opredjeljenje provodi u praksi.

tportal_logo200613Naime, jedna od interventnih mjera u Smjernicama ekonomske i fiskalne politike 2014. – 2015. jest i zamrzavanje i prolongacija napredovanja državnih službenika i namještenika s učinkom na izdatke za bruto-masu plaća, koja bi se trebala početi realizirati krajem 2013. godine s učincima u 2014.

Neupućeni čitatelj mogao bi pomisliti kako državni službenici i namještenici redovito napreduju u službi, a oni zločestiji među njima kako im se to događa neovisno o tome kako i koliko rade, ali im je Vlada konačno stala na kraj. Jer, mjerama se šalju i političke poruke kako negdje curi proračunski novac, a napredovanje je rupa u proračunu koju treba začepiti. Međutim, napredovanje državnih službenika i namještenika se vrlo rijetko događa, a kad se i dogodi u njemu nema ni a od automatizma.

Prema Zakonu o državnim službenicima državni službenik može napredovati na dva načina, redovito i izvanredno, pri čemu su je za to potrebno ispunjenje određenih kumulativnih uvjeta, poput jedne najviše, dvije ocjene primjeran ili tri ocjene uspješan ili više ocjene, činjenice da postoji slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti te da ispunjava uvjete za to radno mjesto u pogledu stručne spreme i potrebnog iskustva, s time da je izvanredno napredovanje moguće i bez potrebnog radnog iskustva ako ima poslijediplomski studij ili doktorat znanosti povezan s državnom ili javnom upravom ili djelokrugom državnog tijela.

Dakle, službenik može, ali nipošto ne mora napredovati, neovisno čak i o tome udovoljava li gore navedenim uvjetima, odnosno jesu li se stekli uvjeti koje Zakon predviđa.
A jedan od tih uvjeta, slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti, u pravilu ne postoji, osim ako vaš bolje pozicionirani kolega ili kolegica nije nedavno preminuo/la ili otišao u mirovinu, ali i tada se, primjenom klauzule 2 za 1 (jedan novozaposleni na dva otišla službenika) ta mogućnost teško može realizirati, dok je opcija otvaranja novog radnog mjesta u pravilniku o unutarnjem redu, posebice ukoliko se ne radi o SDP/HNS-ovom poletarcu kojeg treba udomiti u državnom tijelu – inkubatoru, gotovo ravna zgoditku na lotu.

Zato je ova mjera ne samo suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita te kao takva predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti, odnosno prodavanje muda pod bubrege“, stoji u priopćenju kojeg potpisuje Siniša Kuhar.

napredovanje_vl300913

Vladina mjera predstavlja “prodavanje muda pod bubrege”, poručio je Siniša Kuhar

vl_logo180909(VEČERNJI LIST, 30. rujna 2013.) Glavni tajnik Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH Siniša Kuhar kritizirao je Vladinu mjeru zamrzavanja i prolongacija napredovanja državnih službenika i namještenika s učinkom na izdatke za bruto-masu plaća, nazvavši je fantomskom mjerom kojom se promovira uravnilovka. Kuhar tvrdi da se napredovanje državnih službenika i namještenika vrlo rijetko događa, iako bi neupućeni čitatelj mogao pomisliti kako službenici redovito napreduju u službi.

“Ova je mjera ne samo suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita te kao takva predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti, odnosno prodavanje muda pod bubrege”, poručio je Kuhar u priopćenju.

VLADINE MJERE
Zamrzavanje napredovanja – fantomska mjera kojom se promovira uravnilovka

prasina_u_oci

Ova mjera ne samo da je suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita te kao takva predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti, odnosno “prodavanje muda pod bubrege”

(SDLSN, 30. rujna 2013.) Iako dužnosnici Vlade uvijek iznova ističu kako im je, kad su u pitanju državni službenici i namještenici, cilj razlikovati “žito od kukolja” i nagraditi one koji dobro rade, mjera zabrane napredovanja najbolji je primjer kako se takvo opredjeljenje provodi u praksi.

sdlsn_www220Naime, jedna od interventnih mjera u “Smjernicama ekonomske i fiskalne politike 2014. – 2015.” jest i “zamrzavanje i prolongacija napredovanja državnih službenika i namještenika s učinkom na izdatke za bruto-masu plaća”, koja bi se trebala početi realizirati krajem 2013. godine “s učincima u 2014.”.
Neupućeni čitatelj mogao bi pomisliti kako državni službenici i namještenici redovito napreduju u službi, a oni zločestiji među njima kako im se to događa neovisno o tome kako i koliko rade, ali im je Vlada konačno stala na kraj.
Jer, mjerama se šalju i političke poruke kako negdje curi proračunski novac, a napredovanje je rupa u proračunu koju treba začepiti.
Međutim, napredovanje državnih službenika i namještenika se vrlo rijetko događa, a kad se i dogodi u njemu nema ni “a” od automatizma.
Prema Zakonu o državnim službenicima državni službenik “može” napredovati na dva načina, redovito i izvanredno, pri čemu je za to potrebno ispunjenje određenih kumulativnih uvjeta, poput jedne najviše, dvije ocjene “primjeran” ili tri ocjene “uspješan” ili više ocjene, činjenice da postoji slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti te da ispunjava uvjete za to radno mjesto u pogledu stručne spreme i potrebnog iskustva, s time da je izvanredno napredovanje moguće i bez potrebnog radnog iskustva ako ima poslijediplomski studij ili doktorat znanosti povezan s državnom ili javnom upravom ili djelokrugom državnog tijela.
Dakle, službenik “može”, ali nipošto ne “mora” napredovati, neovisno čak i o tome udovoljava li gore navedenim uvjetima, odnosno jesu li se stekli uvjeti koje Zakon predviđa.
A jedan od tih uvjeta, slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti, u pravilu ne postoji, osim ako vaš bolje pozicionirani kolega ili kolegica nije nedavno preminuo/la ili otišao u mirovinu, ali i tada se, primjenom klauzule 2 za 1 (jedan novozaposleni na dva otišla službenika) ta “mogućnost” teško može realizirati, dok je opcija otvaranja novog radnog mjesta u pravilniku o unutarnjem redu, posebice ukoliko se ne radi o SDP/HNS-ovom poletarcu kojeg treba udomiti u državnom tijelu – inkubatoru, gotovo ravna zgoditku na lotu.
Zato je ova mjera ne samo suprotna politici Vlade koja, navodno, želi promovirati vrijedne i sposobne službenike, nego je istovremeno fantomska i nezakonita te kao takva predstavlja bacanje prašine u oči neinformirane javnosti, odnosno “prodavanje muda pod bubrege”. S. Kuhar

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu