SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
 

SUDSKA NAGODBA

Sindikalni povjerenik HAKOM-a nakon otkaza vraćen na posao


(SDLSN, 20. lipnja 2018.) Novo vijeće HAKOM-a sklopilo je pred Općinskim sudom u Zagrebu sudsku nagodbu kojom se Pero Tabak, sindikalni povjerenik sindikalne podružnice HAKOM Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, vraća na posao te da otkaz, koji mu je uručen 30. studenoga 2017. godine na kraju mandata prethodnog Vijeća, ne proizvodi nikakve pravne učinke pa mu stoga radni odnos nije ni prestao.

Ranije je Županijski sud u Dubrovniku, 21. svibnja 2018. godien, pravomoćno presudio da su Luca Gašpar Šako i Pero Tabak oslobođeni optužbi radi navodno izrečenih kleveta i sramoćenja zbog koji ih je HAKOM privatno tužio, i to u četiri navrata pa su potom objedinjene u jednu tužbu na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu.

Podsjetimo, bivši predsjednik Vijeća Dražen Lučić u ime HAKOM-a tužio je više svojih radnika, ali i medija, udruga, pa čak i renomiranog sudskog vještaka, da su svojim izjavama u medijima „mogli naškoditi časti i ugledu HAKOM“ navodnim klevetama i famoznim sramoćenjem, iako su samo iznosili činjenice o stanju u HAKOM-u.

Tako su sindikalni povjerenik i sindikalne članice bili primorani godinama na sudu braniti se što su, primjerice za HTV izjavili, da „…osnivanje sindikata…u HAKOM-u nije dopušteno…“ i to usprkos činjenici da je sud presudio da su HAKOM, ravnatelj i predsjednik Vijeća krivi jer su „pokušali i ostvarili zabranjeni nadzor nad utemeljenjem i djelovanjem sindikata“. Čak je sindikalni povjerenik bio tužen za klevetničku izjavu koju nije ni izgovorio u prilogu, što je potvrdila sama novinarka na suđenju budući da je ona izgovorila i napisala tu izjavu.

Vjerujemo da je novo Vijeće na čelu s Tonkom Obuljenom čvrsto odlučilo da ovakav progon sindikalnih članova i povjerenika više nikad neće biti moguć u HAKOM-u, kao i da će sudskim nagodbama riješiti brojne sudske postupke koje su podignuli članovi sindikata zbog uznemiravanja i diskriminacije temeljem članstva u sindikatu.

 

Pročitajte još...

 

Miran Gosta novi je vršitelj dužnosti ravnatelja HAKOM-a


Dražen Tomić 

(ICT Business, 19. lipnja 2018,) Vijeće HAKOM-a na jučerašnjoj je sjednici dalo povjerenje magistru znanosti Miranu Gosti za vršitelja dužnosti ravnatelja stručne službe HAKOM-a.

Miran Gosta, izvrsno poznaje kretanja, prilike i izazove na tržištu elektroničkih komunikacija te je stručnjak s više od petnaest godina iskustva u regulatornim poslovima. Organizacijske vještine je pokazao u brojnim projektima, među ostalim sudjelovao je u provedbi prelaska na digitalno televizijsko odašiljanje, pripremi i provedbi projekata koji se financiraju iz EU fondova, te osobito u međunarodnim pregovorima oko raspodjele RF spektra.

Mario Weber razriješen je s mjesta ravnatelja sukladno članku 11. stavku 1. točki 3. Zakona o elektroničkim komunikacijama.

Sukladno propisima, Vijeće HAKOM-a raspisat će u roku od 30 dana javni natječaj za imenovanje ravnatelja HAKOM-a.

 

Mario Weber razriješen dužnosti ravnatelja HAKOM-a

 ... za otvaranje dokumenta klikni na sliku

 

(SDLSN, 19. lipnja 2018.) Upravno Vijeće Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti danas je na redovnoj sjednici razriješilo dužnosti ravnatelja Agencije mr. sc. Maria Webera i imenovalo vršitelja dužnosti mr. sc. Mirana Gostu.

Mariu Weberu je ovo bio drugi mandat na koji ga je krajem prošle godine izabralo staro Vijeće nakon što ga je sud pravomoćno osudio da je zabranio rada sindikata u HAKOM-u. K tome je vodio brojne radne sporove sa članovima sindikata, a kada bi spor pravomoćno izgubio, pa trebao platiti odštetu i vratiti radnika na radno mjesto, on bi hladno odlučio ponovo dati novi otkaz po istoj osnovi.

Novo Vijeće na čelu s predsjednikom Tonkom Obuljenom razriješilo je starog ravnatelja te time na simboličkoj razini pokazalo da neće tolerirati takva neustavna i nezakonita postupanja u HAKOM-u. Za vršitelja dužnosti izabran je Miran Gosta, radnik koji je od osnivanja radio u HAKOM-u i koji je na svom primjeru osjetio uznemiravanje i diskriminaciju koja je vladala HAKOM-om posljednjih godina.

 

Uspostava socijalnog dijaloga

 

Podsjetimo, SDLSN je u više navrata obavještavao Vladu i Hrvatski sabor da u HAKOM-u, pravnoj osobi s javnim ovlastima, odgovorne osobe od veljače 2014. godine ne žele uspostaviti socijalni dijalog sa sindikatom, a članove sindikata uznemiravaju i diskriminiraju na bezbroj načina.

Kao nedvojben dokaz o zabrani sindikata je prvostupanjska presuda od 15. lipnja 2015. te pravomoćna presuda od 25. siejčnja 2017. godine kojom su osuđeni, kako HAKOM, tako osobno ravnatelj Mario Weber i predsjednik Vijeća Dražen Lučić jer su „pokušali i ostvarili zabranjeni nadzor nad ustrojem i djelovanjem sindikata“ te morali platiti pedesetak tisuća kuna ne računajući ostale odvjetničke i druge troškove vezane za ustavnu tužbu koju je Ustavni sud 4. listopada .2017. godine odbio u cijelosti.

Posebice je indikativno što je nakon tih konačnih presuda suda, treće osuđeni Dražen Lučić, predsjednik Vijeća HAKOM-a, ponovo potpisao ugovor o radu s drugoosuđenim Mariom Weberom, kako bi i u drugom mandatu bio ravnatelj prvo osuđenog HAKOM-a, a sindikalnom povjereniku su na kraju mandata starog Vijeća uručili otkaz ugovora o radu skrivljen ponašanjem radnika. Za ilustraciju navedimo i da su od ukupno 6 otkaza u HAKOM-u svih 6 dobili članovi sindikata.

Stoga će sindikat obzirom na ove novonastale promjene ponovo ponuditi uspostavu socijalnog dijaloga s novim rukovodstvom HAKOM-a.

Sindikat tvrdi: ‘Sisačka gradonačelnica bez kontrole vrijeđa i etiketira – dokad?’

(Narod.hr, 18. lipnja 2018.) “Živopisna gradonačelnica Grada Siska, Kristina Ikić Baniček, nastavlja s vrijeđanjem, prozivanjem i etiketiranjem svojih političkih neistomišljenika i svih drugih koji se ne uklapaju u njezinu viziju Grada Siska, kao grada u kojem svojom političkom providnošću i milošću dijeli dobro od zla i noć od dana”, tvrde iz Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske čiju reakciju prenosimo u cijelosti.

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Ikić Baniček je tako na vijećničko pitanje o odlasku službenika iz gradske uprave Grada Siska, službenike koji su promijenili hektičnu radnu sredinu u Gradu Sisku nazvala HDZ-ovim uhljebima, a ustanove u koje su prešli opisala je kao „institucije u kojima vodeću ulogu ima HDZ, kao što su Županija i Centar za socijalnu skrb, gdje se i dalje prima plaća bez ikakvih konkretnih rezultata rada“.

Na vijećnički upit o radnim sporovima gradonačelnica je odgovorila kako „Grad Sisak, od kako je gradonačelnica Kristina Ikić Baniček, nije izgubio niti jedan jedini radni spor, a bivši HDZ-ovi uhljebi su pokrenuli ukupno 7 sporova u sustavu gradske uprave“.

S time u svezi Sindikat postavlja pitanje mogu li nositelji političke vlasti i dužnosnici ljude i pojave koje im ne odgovaraju etiketirati na način kojim ih se u javnom prostoru diskvalificira kao ljude i službenike, a javne ustanove u kojima rade kao stranačka legla u kojima se, ništa ne radi i plaća prima samo zahvaljujući stranačkoj iskaznici HDZ-a.

Ne bi li se takva vrsta stranačke isključivosti trebala iskorijeniti iz javne uprave i nije li takav način političkog jednoumlja moguće primijeniti i na samu sisačku gradonačelnicu, koja u svom križarskom ratu protiv političkih neistomišljenika pokazuje nizak prag političke i društvene tolerancije.

Sindikat se stoga pita ima li lijeka protiv koleričnog i, prije svega, nekulturnog ponašanja Ikić Baniček, koje nas vraća u vrijeme društvenih podjela u kojem su se politički neistomišljenici prvo etiketirali kao društveni neprijatelji, a zatim i fizički eliminirali i hoće li netko reagirati na takvo društveno neprihvatljivo ponašanje.

 

POLITIČKA (NE)KULTURA

Sisačka gradonačelnica bez kontrole vrijeđa i etiketira – dokad?


(SDLSN, 18. lipnja 2018.) Živopisna gradonačelnica Grada Siska, Kristina Ikić Baniček, nastavlja s vrijeđanjem, prozivanjem i etiketiranjem svojih političkih neistomišljenika i svih drugih koji se ne uklapaju u njezinu viziju Grada Siska, kao grada u kojem svojom političkom providnošću i milošću dijeli dobro od zla i noć od dana.

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Ikić Baniček je tako na vijećničko pitanje o odlasku službenika iz gradske uprave Grada Siska, službenike koji su promijenili hektičnu radnu sredinu u Gradu Sisku nazvala HDZ-ovim uhljebima, a ustanove u koje su prešli opisala je kao „institucije u kojima vodeću ulogu ima HDZ, kao što su Županija i Centar za socijalnu skrb, gdje se i dalje prima plaća bez ikakvih konkretnih rezultata rada“.

Na vijećnički upit o radnim sporovima gradonačelnica je odgovorila kako „Grad Sisak, od kako je gradonačelnica Kristina Ikić Baniček, nije izgubio niti jedan jedini radni spor, a bivši HDZ-ovi uhljebi su pokrenuli ukupno 7 sporova u sustavu gradske uprave“.


S time u svezi Sindikat postavlja pitanje mogu li nositelji političke vlasti i dužnosnici ljude i pojave koje im ne odgovaraju etiketirati na način kojim ih se u javnom prostoru diskvalificira kao ljude i službenike, a javne ustanove u kojima rade kao stranačka legla u kojima se, ništa ne radi i plaća prima samo zahvaljujući stranačkoj iskaznici HDZ-a.

Ne bi li se takva vrsta stranačke isključivosti trebala iskorijeniti iz javne uprave i nije li takav način političkog jednoumlja moguće primijeniti i na samu sisačku gradonačelnicu, koja u svom križarskom ratu protiv političkih neistomišljenika pokazuje nizak prag političke i društvene tolerancije.

Sindikat se stoga pita ima li lijeka protiv koleričnog i, prije svega, nekulturnog ponašanja Ikić Baniček, koje nas vraća u vrijeme društvenih podjela u kojem su se politički neistomišljenici prvo etiketirali kao društveni neprijatelji, a zatim i fizički eliminirali i hoće li netko reagirati na takvo društveno neprihvatljivo ponašanje. S. Kuhar

 

Pročitajte još...

 

ZAPOSLENI U DRŽAVNOJ UPRAVI

Broj državnih službenika i namještenika smanjen za 4912 u odnosu na 2004. godinu

(SDLSN, 13. lipnja 2018.) Broj državnih službenika i namještenika u državnim tijelima danas je manji za 4912 zaposlenih u odnosu na 2004. godinu, pokazuju podaci Ministarstva uprave i Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske. 

Sindikat je kao referentnu točku uzeo Zapisnik o rezultatima referenduma o prihvaćanju Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike od 29. rujna 2004. godine u kojem se navodi brojka od 64858 zaposlenih državnih službenika i namještenika.

Drugi službeni podatak je odgovor tadašnjeg ministra uprave Arsena Bauka na zahtjev Sindikata za pristup informacijama o ukupnom broju zaposlenih državnih službenika i namještenika iz 2012. godine u kojem je navedena brojka od 63129 zaposlenih u državnim tijelima, dok su ostali podaci javno dostupni u Statističkim prikazima Ministarstva uprave, koji se redovito objavljuju na mrežnim stranicama Ministarstva.

U razdoblju od 2004. do 2012. godine na smanjenje broja zaposlenih u državnoj upravi najviše je utjecalo izdvajanje nekoliko tisuća pripadnika civilnog osoblja u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama RH  iz kojih sustava je, temeljem podataka koje je Sindikat dobio kao odgovor od Ministarstva obrane na zahtjev za pristup informacijama, državna služba zbog nemogućnosti rasporeda na radno mjesto zbog preustroja OSRH prestala za 1171 državnih službenika i namještenika zaposlenih u MORH i 2246 u OSRH od 2000. do 2014. godine.

Novo zapošljavanje u državnim tijelima provodi se u uvjetima dugogodišnjih zabrana zapošljavanja, koje novo zapošljavanje službenika dopuštaju uz primjenu klauzule 2 za 1 (na dva otišla može se zaposliti jedan novi državni službenik), dok je zapošljavanje namještenika izuzetno otežano jer se prednost daje angažiranju vanjskih pružatelja usluga, a tamo gdje to nije moguće potrebno je ishoditi odobrenje Ministarstva uprave, uz napomenu da je početna plaća namještenika u prethodnom razdoblju bila manja od zakonom zagarantirane minimalne plaće.

S druge strane, planovima prijma uglavnom su se zapošljavali službenici na poslovima vezanim uz pristup EU, kao i stručnjaci za povlačenje sredstava iz fondova EU.

Međutim, u narednom razdoblju, ukoliko se nastave pozitivni gospodarski trendovi, ali i odlazak radne snage iz Hrvatske, moguće je očekivati migracije visokostručnih kadrova iz državne uprave na bolje plaćene poslove u javnoj upravi, agencijama, državnom i privatnom sektoru.

Posljednjim izmjenama Zakona o državnim službenicima, koje su stupile na snagu 1. siječnja 2018. godine, državni službenici više ne mogu raditi do kraja kalendarske godine u kojoj su navršili 65 godina života i odgovarajući mirovinski staž, već im služba prestaje s danom navršenja 65. godina života, što bi također trebalo utjecati na veću fluktuaciju broja zaposlenih u državnoj službi na godišnjoj razini. S. Kuhar

 

Pročitajte još...

 

SPALJIVANJE VATROGASACA

Inspektor DUZS za vatrogastvo nezakonito naložio smjenu zapovjednika JVP Gospić


(SDLSN, 8. lipnja 2018.) Gradonačelnik Grada Gospića razriješio je 7. studenoga 2017. godine, na prijedlog Upravnog vijeća Javne vatrogasne postrojbe Gospić, zapovjednika JVP Željka Došena, temeljem rješenja Samostalne službe za inspekcijske poslove, Područna jedinica Zadar, Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Navedenim rješenjem, koje je potpisao inspektor za vatrogastvo, Rudolf Dumić, JVP Gospić nalaže se, između ostalog, zasnovati radni odnos sa zapovjednikom koji će ispunjavati odredbe iz članka 21. Zakona o vatrogastvu, uz obrazloženje kako je inspekcijskim nadzorom utvrđeno da Došen ima srednju stručnu spremu i manje od 10 godina neprekidnog rada na poslovima vatrogasaca s posebnim ovlastima.

Naime, sukladno članku 21. stavku 6. Zakona o vatrogastvu zapovjednik JVP i njegov zamjenik moraju imati najmanje višu stručnu spremu, uz izuzetak predviđen stavkom 14. prema kojem mogu i dalje obavljati te poslove i sa srednjom stručnom spremom, ukoliko su 10 i više godina obavljali poslove vatrogasca s posebnim ovlastima i odgovornostima.

Dakle, inspektor Dumić je rješenjem ustvrdio da dotadašnji zapovjednik JVP Gospić, ima srednju stručnu spremu i nedostatno (manje od 10 godina) iskustvo na poslovima vatrogasca s posebnim ovlastima.

... za uvećanje klikni na dokument

 

Međutim, premda sve izgleda argumentirano i u skladu s vatrogasnim propisima, Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH u posjedu je dokumentacije iz inspekcijskih nadzora koje je inspektor Dumić u JVP Gospić izvršio 2011., 2012., 2013. i 2015. godine i u zapisnicima iz tih nadzora konstatirao za Željka Došena (tada u ulozi zamjenika vatrogasnog zapovjednika) kako udovoljava uvjetima iz članka 21. stavak 14. Zakona o vatrogastvu, a što je u suprotnosti s njegovim rješenjem iz 2017. godine.

... za uvećanje klikni na dokument

 

Interesantno je i to da inspektor Dumić u svom nalazu iz 2017. godine ne konstatira kako Došen nema 10 i više godina iskustva na poslovima vatrogasca s posebnim ovlastima, već samo da ima srednju stručnu spremu, te se postavlja pitanje kako onda u rješenju donijetom na temelju nalaza može tvrditi da ima "manje od 10 godina neprekidnog staža na poslovima vatrogasca s posebnim ovlastima  odgovornostima".  

... za uvećanje klikni na dokument

 

Sindikat stoga postavlja pitanje kako je moguće da isti državni službenik – inspektor, u četiri svoja nalaza utvrdi kako ista osoba – Željko Došen, udovoljava uvjetu od 10 i više godina provedenih na poslovima vatrogasca s posebnim ovlastima i odgovornostima, na koju se primjenjuje članak 21. stavak 14. Zakona, a onda u rješenju iz 2017. godine, za njega utvrdi kako ima „manje od 10 godina neprekidnog rada na poslovima vatrogasca s posebnim ovlastima i odgovornostima“.

Pored toga što je nemoguće, u nepromijenjenim zakonskim okolnostima, istu osobu okvalificirati zakonski podobnom i nepodobnom za obnašanje dužnosti zapovjednika JVP i njegova zamjenika, postavlja se i pitanje zašto je i po čijem nalogu došlo do promjene u tumačenju relativno jednostavno utvrdivih okolnosti postojanja potrebnog iskustva u obavljanju određenih vatrogasnih poslova, može li se državna služba obavljati na način kojim se propisi tumače dijametralno suprotno i kako takvo obavljanje službe utječe na pravnu sigurnost u Republici Hrvatskoj.

Sindikat će dokaze o ovoj lošoj praksi dostaviti odgovornim osobama i od njih traži nadležno postupanje, u nadi kako nije riječ o političkom kadroviranju od strane ljudi koji su toliko moćni da mogu i državni aparat podrediti svojim političkim ciljevima. S. Kuhar

 

Pročitajte još...

Kuhar: Hoće li se netko zapitati kako to da su sindikati u Petrinji socijalni partneri, a u Sisku ih za politikantstvo optužuje gradonačelnica koja flagrantno krši Zakon o radu

(HRVATSKA DANAS, 5. lipnja 2018.) Jučer je u Gradu Petrinji potpisan Kolektivni ugovor za službenike i namještenike u upravnim tijelima Grada Petrinje, kojim su ova jedinica lokalne samouprave i Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, kao socijalni partneri, regulirali prava i obveze iz rada i po osnovi rada službenika i namještenika zaposlenih u upravnim tijelima Grada Petrinje.

Grad Petrinja, kojem je gradonačelnik Darinko Dumbović, pokazao je ovime kako se uređuju zaposlenička prava službenika i namještenika sukladno najvišim demokratskim standardima – kolektivnim pregovorima i zaključivanjem kolektivnih ugovora, za razliku od administrativnog sjedišta Sisačko-moslavačke županije, Grada Siska, u kojem gradonačelnica zaposlenička prava uređuje nezakonitim sporazumima s radničkim vijećima.

Sindikat stoga konstatira kako je rezultat „utakmice“ između Grada Petrinje i Grada Siska u zaključivanju kolektivnih ugovora za zaposlene u upravnim tijelima ova dva grada 1:0 za Grad Petrinju.

Leži li odgovor na pitanje zašto je u Gradu Petrinji moguće i poželjno što nije u Gradu Sisku u tome što gradonačelnik Dumbović dolazi iz Narodne stranke – reformisti, a gradonačelnica Grada Siska Kristina Ikić Baniček iz Socijaldemokratske partije Hrvatske, kojoj valjda na listi prioriteta više nisu prava radnika i kolektivni ugovori, najbolje zna vodstvo SDP-a koje sustavno ignorira proturadničku politiku svoje članice i sisačke gradonačelnice, kao i njezino plansko i nezakonito podrivanje sustava kolektivnog pregovaranja u Republici Hrvatskoj.

Možda se vodstvo SDP-a treba manje baviti borbom za vlast u stranci, a više time što mu na terenu rade nositelji vlasti u lokalnim jedinicama koji, kao u slučaju Grada Siska, provode „pretvorbu“ kolektivnih ugovora u sporazume s radničkim vijećima, koja za sklapanje takvih sporazuma nemaju Zakonom o radu propisane ovlasti, piše u priopćenju sindikalac Siniša Kuhar.

 

SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA

Grad Petrinja – Grad Sisak, 1:0

Hoće li se netko zapitati kako to da su sindikati u Petrinji socijalni partneri, a u Sisku ih za politikantstvo optužuje gradonačelnica koja flagrantno krši Zakon o radu 

 

(SDLSN, 5. lipnja 2018.) Jučer je u Gradu Petrinji potpisan Kolektivni ugovor za službenike i namještenike u upravnim tijelima Grada Petrinje, kojim su ova jedinica lokalne samouprave i Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, kao socijalni partneri, regulirali prava i obveze iz rada i po osnovi rada službenika i namještenika zaposlenih u upravnim tijelima Grada Petrinje.

Grad Petrinja, kojem je gradonačelnik Darinko Dumbović, pokazao je ovime kako se uređuju zaposlenička prava službenika i namještenika sukladno najvišim demokratskim standardima - kolektivnim pregovorima i zaključivanjem kolektivnih ugovora, za razliku od administrativnog sjedišta Sisačko-moslavačke županije, Grada Siska, u kojem gradonačelnica zaposlenička prava uređuje nezakonitim sporazumima s radničkim vijećima.

Sindikat stoga konstatira kako je rezultat „utakmice“ između Grada Petrinje i Grada Siska u zaključivanju kolektivnih ugovora za zaposlene u upravnim tijelima ova dva grada 1:0 za Grad Petrinju.

Leži li odgovor na pitanje zašto je u Gradu Petrinji moguće i poželjno što nije u Gradu Sisku u tome što gradonačelnik Dumbović dolazi iz Narodne stranke – reformisti, a gradonačelnica Grada Siska Kristina Ikić Baniček iz Socijaldemokratske partije Hrvatske, kojoj valjda na listi prioriteta više nisu prava radnika i kolektivni ugovori, najbolje zna vodstvo SDP-a koje sustavno ignorira proturadničku politiku svoje članice i sisačke gradonačelnice, kao i njezino plansko i nezakonito podrivanje sustava kolektivnog pregovaranja u Republici Hrvatskoj.

Možda se vodstvo SDP-a treba manje baviti borbom za vlast u stranci, a više time što mu na terenu rade nositelji vlasti u lokalnim jedinicama koji, kao u slučaju Grada Siska, provode „pretvorbu“ kolektivnih ugovora u sporazume s radničkim vijećima, koja za sklapanje takvih sporazuma nemaju Zakonom o radu propisane ovlasti. S. Kuhar

Pročitajte još...

Novi četverogodišnji Kolektivni ugovor za službenike i namještenike u upravnim tijelima Grada Petrinje

PETRINJA – U Maloj Gradskoj vijećnici Grada Petrinje danas je potpisan Kolektivni ugovor za službenike i namještenike u upravnim tijelima Grada Petrinje.

S predstavnicima sindikata – Borisom Plešom, predsjednikom Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske i Ivanom Begićem, sindikalnim povjerenikom u Gradu Petrinji, ugovor je u ime Grada kao poslodavca potpisao gradonačelnik Darinko Dumbović.

„Mogu reći da u kontinuitetu sa sindikatima dobro odrađujemo posao. Znamo da smo imali neke nesuglasice koje su uvijek u hodu, možemo reći, otklonjene. Ove je za mene jedan poseban svečani čin gdje dvije strane moraju doći do zajedničkog cilja, jer znamo da bez dobrih odnosa, partnerskih odnosa i sindikata i Grada Petrinje i mene kao gradonačelnika koji ću ovo danas potpisati je jedna obveza da možemo imati zajedničke interese i raditi u interesu svega onoga što nas očekuje u budućnosti“, rekao je gradonačelnik Dumbović.

Podsjetio je kako je u proteklih 5 godina, u dogovoru sa sindikatom tekao i proces „zbrinjavanja“ određenog dijela radnika uz otpremnine.

„U tih pet godina sa sindikatom smo imali neke, možemo reći, ugovorne obveze gdje smo imali i onaj dio zbrinjavanja djelatnika Grada Petrinje, službenika i namještenika, njih dvadesetak. Po sporazumu i Pravilniku smo zbrinuli dvadesetak ljudi koji su dobili pravične naknade. Neću reći o kolikim je naknadama riječ, ali su sigurno pravične, jer su na kraju ti ljudi na njih i pristali. Znači, napravili smo jedno dobro djelo. I ovo danas smatram jednim dobrim djelom gdje moramo ispoštivati ono što je sukladno ovom trenutku mogućnosti i odgovornosti prema poreznim obveznicima i mene kao gradonačelnika kojem je kao političaru uvijek najlakše obećati. Međutim, obećano treba izvršiti, jer kad sjednete „voziti jedan auto koji na mjestu troši 70 milijuna kuna“ i nemate proračun koji je koliko – toliko razvojni i u državi koja je ponekad precentralizirana, morate imati partnerske odnose i jednu širinu u kojoj morate artikulirati zajedničke probleme. Zato vam hvala što ste danas ovdje. Ja ću ovo potpisati bez ikakvih prisila i bez „fige u džepu“, rekao je Dumbović.

Boris Pleša, predsjednik Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske kaže kako je zadovoljan vođenim pregovorima i potpisanim ugovorom.

„Izražavam zadovoljstvo i zahvaljujem pregovaračkim ekipama i jedne i druge strane što smo došli do dogovora i što ćemo danas potpisati kolektivni ugovor s rokom važenja od 4 godine. Time smo i jednima i drugima na određeni način „kupili“ jedan socijalni mir i gradonačelnik će točno znati, ali i naši članovi, a onda i zaposlenici gradske uprave, koja su im materijalna prava, jer ona su im, u najmanju ruku, uvijek najzanimljivija. Drago mi je da smo ne samo došli do zajedničkog dogovora i da su ta prava dobra, nego mi je drago čuti i to da je zahvaljujući našem povjereniku Ivanu uspostavljen jedan partnersko – socijalni odnos našeg sindikata s poslodavcem i to je ono što ulijeva nadu da će i naredni period biti u redu“, rekao je Pleša.

Ukoliko iz bilo kojih razloga bude upitno provođenje ovih dogovorenih prava, bilo materijalnih ili nekih drugih, postoji način da se to pitanje riješi, poručio je Pleša.

„Mi smo spremni u svakom trenutku shvatiti da se neko materijalno pravo možda ne može riješiti, a možda se može i poboljšati, pa smo spremni ući u pregovore oko izmjena i dopuna kolektivnog ugovora u svakom trenutku. To ja uvijek govorim, naročito u jedinicama lokalne samouprave, jer mi često nailazimo na „zid“ i na strah pojedinih lokalnih i regionalnih čelnika koji se boje sindikata i kolektivnog ugovora i pitaju „Što ako zapadnemo u probleme?“. Postoji procedura kojom se to pitanje rješava i zato sam uvjeren, uzimajući u obzir, naročito ove dobre, korektne odnose, da će to biti i ovdje slučaj“.

Kolektivni ugovor nije se bitno mijenja u odnosu na dosadašnji, rekao je sindikalni povjerenik u Gradu Petrinji Ivan Begić.

„Što se tiče Kolektivnog ugovora i same materije radi se de facto o produženju trenutno još važećeg ugovora, u formi pročišćenog teksta i s određenim sitnim ažuriranjem, ali to je sadržaj koji je i do sada vrijedio. Koristim prigodu da zahvalim Gradu Petrinji i gradonačelniku na jednom uzajamnom partnerskom odnosu. Naravno, zahvaljujem i svom pregovaračkom timu i našem predsjedniku, gospodinu Pleši. Na kraju bih još dodao da posebno zahvaljujem članstvu naše podružnice koje se dosta povećalo u zadnjih godinu dana i bez kojih ne bi zapravo ovo ne bi bilo ni moguće, jer smo pokazali određeno zajedništvo i snagu kao podružnica u ovom prethodnom periodu“, rekao je Begić.

Potpisivanju ugovora nazočila je i Marija Dill Bračić iz Pravne službe Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske. Slađana Marković

TONKO OBULJEN

Novi šef HAKOM-a otkriva kakvo je stanje zatekao 


AUTOR: Tanja Ivančić

(VEČERNJI LIST, 29. SVIBNJA 2018.) Niz je povoda za razgovor s Tonkom Obuljenom, novim predsjednikom Vijeća Hrvatske agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Unatoč tome što ima sve kvalifikacije i stručnost za tu poziciju, zbog činjenice da mu je sestra ministrica kulture podigla se poprilična prašina uoči imenovanja. Usto, Agencija je opterećena nizom tužbi i internih radnih sporova koji su ga dočekali. 

To što vam je sestra ministrica u ovoj Vladi na neki način bacilo je sjenu na vaše imenovanje. Jeste li se dvoumili oko kandidature i prihvaćanja pozicije? Koliko vam je to teret?

Mjesecima sam dvojio oko podnošenja prijave upravo zbog toga. Obratio sam se i prošlom sazivu Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa te dobio odgovor iz kojeg je bilo vidljivo da ne postoje prepreke za podnošenje prijave. Međutim, izvjesno je da ću zbog toga biti pod posebnom paskom javnosti što je istodobno i veliki teret i poticaj da radom opravdam imenovanje.

Novi ste na čelnoj poziciji HAKOM-a, no ujedno i “stari” jer ste se zapravo vratili Agenciji, sada s najvišim ovlastima? Što ste zatekli u HAKOM-u? Kako ocjenjujete stanje?

U HAKOM-u sam prethodno proveo gotovo osam godina na dužnostima ravnatelja, člana Vijeća i zaposlenika u stručnoj službi. U tom smislu zatekao sam poznato okruženje i neke nove odgovornosti kao što su područje regulacije tržišta željezničkih usluga ili provođenje Zakona o mjerama za smanjenje troškova postavljanja mreža velike brzine. Tu su, naravno, i zadaci koje HAKOM ima vezano uz činjenicu da je nositelj programa za program izgradnje širokopojasnih pristupnih mreža. U organizacijskom smislu zatekao sam vrlo sličnu organizaciju, ali i velik broj otvorenih radnih sporova te tužbi protiv bivših ili sadašnjih zaposlenika, novinara i sporova protiv rješenja drugih državnih institucija.

Dakle, paralelno rješavate interne probleme, o čemu je tu zapravo riječ? Što morate riješiti? I kakvu potporu imate?

Najveći dio radnih sporova povezan je sa sindikalnim djelovanjem HAKOM-ove sindikalne podružnice. Većina radnika s kojima se vode sporovi bili su članovi sindikata ili potpisnici alternativne liste za izbor radničkog vijeća. S djelovanjem sindikata povezana je i kaznena tužba za sramoćenje protiv dvoje bivših zaposlenika, a isto tako i protiv novinara. Budući da nam pravomoćna presuda za sprečavanje rada sindikata slabi poziciju u većini tih sporova, moja je namjera, gdje god je to moguće, pokušati doći do rješenja tih sporova mirenjem i nagodbom, a za to imam potporu Vijeća HAKOM-a. Želim naglasiti da HAKOM-om upravlja i odluke donosi Vijeće kao kolektivno tijelo te da svaki od petero članova ima jednaku težinu pri donošenju odluka. U tom smislu zajednička nam je želja dodatno osuvremeniti HAKOM i prilagoditi organizaciju kako bi se učinkovito nosila s izazovima koji nas čekaju.

Pročitajte još...

NOVI LIST o prosvjedu Odbora profesionalnih vatrogasaca SDLSN

SKANDAL UOČI SEZONE

KUŠČEVIĆ RAZLJUTIO VATROGASCE PA PISALI PLENKOVIĆU: ‘Čekamo odgovor, a onda ćemo odlučiti hoćemo li se boriti protiv vatre ili za radnička prava’


Dopis ministra Kuščevića vezan uz materijalna prava vatrogasaca itekako je razljutio ljude u tom sektoru od kojih se u idućih nekoliko mjeseci očekuje da čuvaju našu obalu. Stoga su Andreju Plenkoviću uputili prosvjedno pismo.


(Net.hr, 28. svibnja 2018.) Dok se vatrogasci pripremaju za predstojeću ljetnu požarnu sezonu i pritom za sobom vuku brojne neriješene probleme još iz one prošle, ministar Lovro Kuščević zadao im je novi udarac u radnička prava.

Kuščević je naime uputio dopis Javnoj vatrogasnoj postrobi Grada Bjelovara u kojem navodi kako ni Vladu ni jedinice lokalne samouprave ne obvezuje članak 108. iz Kolektivnog ugovora, a u kojem, pak, stoji da se “Vlada Republike Hrvatske obvezuje se da će se odredbe ovoga ugovora, u pogledu plaća i materijalnih prava, primjenjivati i na profesionalne vatrogasce dok se sredstva za te namjene osiguravaju u državnom proračunu.“

Takav istup razljutio je vatrogasce pa su se ovaj put odlučili napisati prosvjedno pismo. No, ne Kuščeviću nego predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću.

Vatrogasci u njemu podsjećaju da se njihova materijalna prava nalaze i u stavci Državnog proračuna “dodatna sredstva izravnanja za decentraliziranu funkciju vatrogastva” te postavljaju pitanje jesu li njihovim transferom jedinicama lokalne samouprave – osnivačima JVP ta sredstva „oprana“ od svake veze s Državnim proračunom.

 

Od ministra do ministra, od Vlade do Vlade


“Kako to da, kada su u pitanju profesionalni vatrogasci u JVP, jedan član pregovaračkog odbora Vlade RH – ministar uprave Lovro Kuščević, tvrdi da se Kolektivni ugovor ne primjenjuje na profesionalne vatrogasce, a drugi član tog odbora – ministar financija Zdravko Marić, istovremeno temeljem članka 54. Kolektivnog ugovora zaključuje Policu osiguranja osoba od posljedica nesretnog slučaja (nezgode) No 217700003905, kojom su osigurani svi korisnici Državnog proračuna prema prilogu polici i to: tijela državne uprave, pravosudna tijela, zaposlenici u zdravstvu i socijalnoj skrbi, zaposlenici u obrazovanju, znanosti i kulturi, javne vatrogasne postrojbe, HZMO i HZZ.

Kako to da je ministar rada i mirovinskoga sustava i voditelj pregovaračkog odbora Vlade Mirando Mrsić, 2015. godine Sindikatu odgovorio kako nema dvojbe da se Sporazum o primjeni osnovice za izračun jubilarne nagrade za državne službenike i namještenike primjenjuje i na profesionalne vatrogasce, „stoga što spomenuti Sporazum ima pravne učinke kolektivnog ugovora, odnosno izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, kojim je njegova primjena ugovorena i na plaće i druga materijalna prava profesionalnih vatrogasaca“, stoji u pismu koje je potpisao predsjednik Odbora za vatrogastvo Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH Drago Pranjić.

Pranjić također pita znači li to da primjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike na profesionalne vatrogasce ovisi o mišljenju pojedinih ministara i državnih tijela, te da se ona mogu razlikovati od jedne do druge vlade.

Traži od Plenkovića da dobro razmisli o odgovorima na ta pitanja te ističe da će, kad im odgovori, vatrogasci “odlučiti hoćemo li se u narednom razdoblju boriti samo protiv vatre ili i za naša radnička prava, za koja smo mislili da su osigurana Kolektivnim ugovorom.”

 

PROSVJED ODBORA PROFESIONALNIH VATROGASACA SDLSN

U požarnoj sezoni borba protiv vatre i za radnička prava profesionalnih vatrogasaca

(SDLSN, 28. svibnja 2018.) Odbor profesionalnih vatrogasaca Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske uputio je predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću prosvjed zbog dopisa ministra uprave Lovre Kuščevića upućenog Javnoj vatrogasnoj postrojbi Grada Bjelovara, prema kojem odredba članka 108. Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike ne obvezuje ni Vladu Republike Hrvatske, ni jedinice lokalne samouprave, budući „da se sredstva za financiranje redovne djelatnosti javnih vatrogasnih postrojbi općina, gradova i Grada Zagreba osiguravaju u proračunu općine, grada ili Grada Zagreba, a ne u državnom proračunu“.

Navedenom odredbom Kolektivnog ugovora propisano je sljedeće:

„Vlada Republike Hrvatske obvezuje se da će se odredbe ovoga ugovora, u pogledu plaća i materijalnih prava, primjenjivati i na profesionalne vatrogasce dok se sredstva za te namjene osiguravaju u državnom proračunu.“.

Da se sredstva za plaće i materijalna prava profesionalnih vatrogasaca odnosno „te namjene“ osiguravaju u državnom proračunu razvidno je iz pozicije Državnog proračuna za 2018. godinu A863023 „DODATNA SREDSTVA IZRAVNANJA ZA DECENTRALIZIRANU FUNKCIJU VATROGASTVA“, u iznosu od 231.030.302. kuna, koji se iznos, temeljem Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirano financiranje redovite djelatnosti javnih vatrogasnih postrojbi u 2018. godini, transferira JLS kao razlika između sredstava jedinica lokalne samouprave ostvarenih iz dodatnog udjela u porezu na dohodak od 1% i visine rashoda konkretne javne vatrogasne postrojbe utvrđene ovom Odlukom.

Dakle, sredstva o kojima ministar Kuščević govori kao o sredstvima koja se „osiguravaju u proračunu općine, grada ili Grada Zagreba, a ne u državnom proračunu“, prvotno su osigurana u Državnom proračunu i zatim transferirana tim istim jedinicama lokalne samouprave, koje same, s izuzetkom Grada Zagreba, nemaju potrebne fiskalne kapacitete za financiranje decentralizirane funkcije vatrogastva, tj. rashoda za zaposlene te materijalne i financijske rashode.

 

Jesu li sredstva koja se transferiraju JLS "oprana" od svake veze s državnim proračunom

Stoga se, piše predsjednik Odbora Drago Pranjić, kao profesionalni vatrogasci čije se plaće u najvećem dijelu financiraju sredstvima pomoći za decentraliziranu funkciju vatrogastva iz Državnog proračuna, pitamo koliko bi javnih vatrogasnih postrojbi u Republici Hrvatskoj moglo nastaviti s radom kad se sredstva za te namjene ne bi osiguravala u Državnom proračunu, na poziciji „DODATNA SREDSTVA IZRAVNANJA ZA DECENTRALIZIRANU FUNKCIJU VATROGASTVA“ i jesu li njihovim transferom jedinicama lokalne samouprave – osnivačima JVP ta sredstva „oprana“ od svake veze s Državnim proračunom.

Kako to da, kada su u pitanju profesionalni vatrogasci u JVP, jedan član pregovaračkog odbora Vlade RH – ministar uprave Lovro Kuščević, tvrdi da se Kolektivni ugovor ne primjenjuje na profesionalne vatrogasce, a drugi član tog odbora – ministar financija Zdravko Marić, istovremeno temeljem članka 54. Kolektivnog ugovora zaključuje Policu osiguranja osoba od posljedica nesretnog slučaja (nezgode) No 217700003905, kojom su osigurani svi korisnici Državnog proračuna prema prilogu polici i to: tijela državne uprave, pravosudna tijela, zaposlenici u zdravstvu i socijalnoj skrbi, zaposlenici u obrazovanju, znanosti i kulturi, javne vatrogasne postrojbe, HZMO i HZZ.

Kako to da je ministar rada i mirovinskoga sustava i voditelj pregovaračkog odbora Vlade Mirando Mrsić, 2015. godine Sindikatu odgovorio kako nema dvojbe da se Sporazum o primjeni osnovice za izračun jubilarne nagrade za državne službenike i namještenike primjenjuje i na profesionalne vatrogasce, „stoga što spomenuti Sporazum ima pravne učinke kolektivnog ugovora, odnosno izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, kojim je njegova primjena ugovorena i na plaće i druga materijalna prava profesionalnih vatrogasaca“.

Znači li to da primjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike na profesionalne vatrogasce ovisi o mišljenju pojedinih ministara i državnih tijela, koja se mišljenja mogu razlikovati od jedne do druge vlade ili je to pitanje vjerodostojnosti socijalnih partnera koji su potpisali Kolektivni ugovor i obvezali ga se poštivati.

 

Uskoro borba vatrogasaca na dva fronta - protiv vatre i za radnička prava

Molimo Vas da razmislite o ovim pitanjima i obavijestite profesionalne vatrogasce u javnim vatrogasnim postrojbama prije početka požarne sezone što Vlada Republike Hrvatske (ne ministar uprave), misli o primjeni Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike na profesionalne vatrogasce u pogledu plaća i materijalnih prava, a mi ćemo nakon Vašeg odgovora odlučiti hoćemo li se u narednom razdoblju boriti samo protiv vatre ili i za naša radnička prava, za koja smo mislili da su osigurana Kolektivnim ugovorom.

I molimo Vas da pri tome ne tratite vrijeme dokazujući kako profesionalni vatrogasci nisu ni državni ni javni službenici, jer nam je dobro poznato da smo zaposlenici javnih ustanova osnovanih od strane jedinica lokalne samouprave, budući da se Kolektivni ugovor za državne službenike na profesionalne vatrogasce ne primjenjuje zbog našeg zaposleničkog statusa, već temeljem činjenice da su sredstva za naše plaće i materijalna prava inicijalno osigurana u Državnom proračunu. S. Kuhar

 

Pročitajte još...

anketa

U pripremi je Zakon o plaćama državnih službenika i namještenika. Od Zakona očekujem…

Rezultati

Loading ... Loading ...

Administratio Publica
Hrvatska i komparativna javna uprava
Site logo Institut za javnu upravu